نسخه چاپی

شرط حضور اصلاح‌طلبان مرزبندی با فتنه است

عکس خبري -شرط حضور اصلاح‌طلبان مرزبندي با فتنه است

مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یكی از اولویت‌های حضور در عرصه سیاسی اعلام موضع شفاف و مرزبندی نسبت با فتنه 88 است.

حجت‌‌الاسلام سیدمحسن صالح مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با تأکید بر ضرورت وحدت اصولگرایان اظهار داشت: وحدت امر مورد پسندی است که تمام افراد و عقلا نسبت به این مهم اذعان دارند.

مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر همین اساس به نحوه رسیدن به وحدت و مکانیزم آن اشاره و تصریح کرد: این مکانیزم باید به گونه‌ای باشد که از ابتدا تا انتها قابل محاسبه بوده و چترش برای تمام جریانات، سلیقه‌ها، افراد و گروه‌های مختلف اصولگرایی را در برگیرد؛ از این رو نیازمند تأمل و تفکر بیشتری است که با هم‌اندیشی افراد و جریانات اصولگرا می‌توان به آن دست یافت.

وی در عین حال به استفاده از تجربه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس گذشته اشاره و اضافه‌کرد: مهم این است که جریانات، اشخاص و گروه‌های سیاسی اصولگرا باید از مواضع خود انعطاف داشته و عقب‌نشینی کنند تا بتوان در موضوع واحدی گفت‌وگو کرد چراکه اگر هر کس نسبت به موضع خود پافشاری کرده و هیچ انعطافی نشان ندهد بحث "وحدت" با چالش مواجه خواهد شد.

حجت‌الاسلام صالح در ادامه سخنان خود به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری اشاره و تصریح کرد: ‌اصلاح‌طلبان دارای گروه‌ها و طیف‌های مختلف هستند؛ آن دسته از اصلاح‌طلبان که به اصل نظام، قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه تمکین کرده و در پیشینه آنها نیز وجود دارد می‌توانند در عرصه سیاسی کشور حضور یابند.

مدیر سیاسی سابق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین یادآور شد: آنها که مبهم، دوپهلو و بعضاً موضع‌گیری‌های ساختارشکنانه داشته‌، قوانین بازی را رعایت نکرذند و در بزنگاه‌های حساس صحنه بازی را به هم زدند طبیعتا نمی‌توانند در عرصه انتخابات حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه طبیعتا یکی از اولویت‌های حضور در عرصه سیاسی اعلام موضع شفاف و مرزبندی نسبت به فتنه 88 است، خاطرنشان کرد: موضع گیری افراد در فتنه 88 نیز باید برای حضور اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی بررسی شود.

۱۳۹۱/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...