نسخه چاپی

دیدار معاون ظریف با رییس پارلمان قبرس

در دیدار معاون وزیر امور خارجه ایران با رییس پارلمان و وزیر دادگستری قبرس، دو طرف ضرورت توسعه روابط دوجانبه در حوزه پارلمانی و قضایی را مورد تاكید قرار دادند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران در ملاقات با رییس پارلمان قبرس ضمن یادآوری روند مثبت روابط سیاسی دو کشور، اهمیت تقویت روابط پارلمانی در سطوح دوجانبه و بین‌المللی را یادآوری و ابراز امیدواری کرد رایزنی مقامات پارلمانی دو کشور موجب تدوین ابتکارهایی به‌منظور مقابله با تروریزم در نهادهای پارلمانی مانند اتحادیه بین‌المجالس (IPU) و پارلمان اروپا بشود.


او با حمایت از روند مثبت مذاکرات صلح قبرس، اهمیت دو کشور درباره مقابله با تروریزم و خشونت طلبی در منطقه را مورد تاکید قرار داد.


یاناکیس امیرو، رییس پارلمان قبرس با ابراز خرسندی از روند توسعه روابط، از سفر به ایران به‌منظور تبادل نظر با همتای ایرانی در راستای تقویت روابط پارلمانی در سطوح دوجانبه و بین‌المللی استقبال کرد.


رییس پارلمان قبرس با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات صلح جزیره قبرس ، از موضع متوازن جمهوری اسلامی ایران در خصوص مساله قبرس قدردانی کرد.


معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با یوناس نیکولائو، وزیر دادگستری قبرس نیز با ابراز خرسندی از امضای دو موافقت‌نامه استرداد مجرمین و انتقال محکومین میان دو کشور، خواهان همکاری قبرس برای عفو یا انتقال زندانیان ایرانی شد.


نیکولائو نیز متقابلا ضمن اعلام آمادگی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته تاکید کرد امکان انتقال زندانیان ایرانی برای سپری کردن ادامه دوره محکومیت در ایران با نظر مثبت مورد بررسی قرار گیرد.

۱۳۹۴/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...