نسخه چاپی

20درصد كارگران خودروسازان بیكار شدند

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: 20 درصد از نیروی انسانی خودروسازان و قطعه سازی ها طی ماه های اخیر تعدیل شده است.

به گزارش نما، عبدالکریم رجبی در گفت وگو با میزان، در مورد اینکه خودروسازان تاکنون 6 هزار و 500 میلیارد تومان از کاهش فروش خودرو ضرر کرده اند، اظهار کرد: در این زمینه نمی توان اظهارنظر کارشناسی دقیق داشت.

وی ادامه داد: تاکنون جلسه ای با خودروسازان و قطعه سازان در اتاق اصناف داشتیم و اکنون مجلس آمادگی این را دارد که در جهت ساماندهی وضعیت موجود به منظور حمایت از تولید داخلی کمیته ویژه ای را انجام دهد.

عدم همراهی مردم و زیان به تولید داخل
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می آید که عدم همراهی مردم نیز یک زیانی به تولید داخلی وارد کرده است، به دنبال این ماجرا در حال حاضر شاهد تعدیل نیروهای انسانی خودروسازان و قطعه سازی ها به 20 درصد هستیم.

رجبی با اشاره به اینکه تعداد زیادی نیرو تاکنون تعدیل شده اند، اضافه کرد: در حال حاضر قطعه سازان و خودروسازان دچار مشکل شده اند بنابراین باید در این زمینه نظارت دقیق داشته باشیم و از سوی دیگر سازمان صنعت و معدن باید در جهت بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت تلاش کنند.

از تولید داخل باید حمایت کنیم
وی با تاکید بر اینکه باید از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: در عین حال از باید مطالبه جدی در خصوص کیفیت و قیمت خودروها داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه باید کار کارشناسی صورت گیرد و هزینه تولید و سود خودرو به صورت دقیق محاسبه شود تا قیمت گذاری خودرو دقیق تر صورت گیرد.

لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی
رجبی تصریح کرد: طبق گزارش های داده شده حدود 20 درصد نیرو تعدیل شده است، باید گفت که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز باید تدبیری صورت گیرد تا حمایت از تولید داخل نیز صورت گیرد.

کمپین «نه به خرید خودروی صفر» باید برد – برد باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در مورد کمپین «نه به خرید خودروی صفر» نیز باید گفت که در پایان این ماجرا باید دو طرف ماجرا با برد – برد همراه باشد.

۱۳۹۴/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...