نسخه چاپی

آمریكا به دنبال حضور ایران برای حل بحران سوریه

برخلاف برخوردهای متكبرانه مقامات كاخ سفید در گذشته، حال آنان خواستار حضور پر رنگ ایران برای حل مسئله سوریه هستند.

به گزارش نما به نقل از نیویورک تایمز؛ جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در تلاش است با آغاز یک هفته فعالیت دیپلماتیک، راهی برای حضور ایران در فرایند حل مناقشه سوریه و پایان دادن به درگیری‌های خونین این کشور بیابد.



جان کری در دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در مرکز سازمان ملل متحد گفت: این یک هفته فرصت بزرگی برای کشورهایی است که خواهان ایفای نقش مهم در این مسئله هستند. ما نیازمند صلح در سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه هستیم.



این اظهارات جان کری در حالی مطرح می‌شود که باراک اوباما با ادعای مداخله سپاه قدس ایران در سوریه، از شرکت جمهوری اسلامی در کنفرانس صلح سوریه در اواخر سال 2014 میلادی جلوگیری کرد. زمانی که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از ایران برای شرکت در آن کنفرانس که در سوئیس برگزار شد، دعوت کرد، جان کری بر لغو دعوت از ایران پافشاری کرده بود.



اما شرایط به طور ناگهانی با ظهور داعش و تسلط این گروه تروریستی بر بخشی از سوریه متشنج و سیل مهاجران به اروپا سرازیر شد. از طرف دیگر، روسیه اقدام به ساخت پایگاه نظامی در شهر ساحلی لاذقیه سوریه کرد. همه این عوامل سبب بازگشت آمریکا به سمت ایران به عنوان اصلی‌ترین حامی دولت دمشق شده‌است.

۱۳۹۴/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...