نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در گفتگو با نما:

میزان رذالت وهابیت ملعون نمایان شد/ذره‌ای از تمایل مردم در رفتن به حج كاسته نخواهد شد/ بحث عرب و عجم كاملاً انحرافی است

عکس خبري -ميزان رذالت وهابيت ملعون نمايان شد/ذره‌اي از تمايل مردم در رفتن به حج کاسته نخواهد شد/ بحث عرب و عجم کاملاً انحرافي است

خداوند دعای حضرت ابراهیم(ع) را مستجاب كرده است و كسی نمی‌تواند جلوی اشتیاق مردم به حرمین شریفین را بگیرد.

امیر زینلی – به گزارش نما ،رهبر انقلاب در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه روز یکشنبه فرمودند:«مسئولیت فاجعه‌ی منا بر دوش حکام عربستان سعودی است. به جای فرافکنی مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی عذرخواهی کنند. انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند. دنیای اسلام باید برای این مسئله فکر کند.» ضمن این که نماینده‌ی ولی فقیه در بنیاد شهید در نامه‌ای به رهبر انقلاب با اشاره به درخواست‌های نماینده‌ی سرپرست زائران ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص دفن جان‌باختگان فاجعه‌ی منا در گلزارهای شهدا از رهبر انقلاب کسب تکلیف کرد و رهبر انقلاب در ذیل این نامه مرقوم کردند: «دفن پیکر این عزیزان در گلزارهای شهدا کار شایسته‌ای است.» با حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی راجع به فاجعه منا گفتگو کرده ایم.
***
این اتفاقی که در منا افتاد، به فرموده رهبری غمی تمام نشدنی در دل ما انداخته است. تحلیل شما از این ماجرا چیست؟
ضمن تسلیت به محضر مبارک حضرت بقیه‌الله‌الاعظم «ارواحنا فداه» و وجود مکرم مقام معظم رهبری «حفظه الله ورعاه» برای پیش‌آمد فاجعه عظیم منا و مهاجرت جمع بسیاری از حجاج مظلوم به جنه‌المأوا، سلسله قضایایی که در این سفر در سرزمین وحی اتفاق افتاد، نشانگر تلاش اتاق فکر وهابیت، داعش و صهیونیسم است که با فشار به مجامع مسلمین از انسجام و ارتباط فکری مسلمانان جلوگیری کنند. البته ممکن است داعش ادعاهای بزرگ‌تر از دهانش هم در این قضایا و به نوعی اینها را به خودش منتسب کند و با این کار قصد دارد خودش را بزرگ و اهل تفکر و برنامه‌ریزی جلوه بدهد. نباید زیر بار این حرف رفت و قبول کرد. شایعاتی هست که داعش اعلام کرده است ما داریم همه این اتفاقات را طراحی می‌کنیم تا حضور شیعه را در مجامع مسلمین کمرنگ سازیم. معلوم است دروغ و یک مقدار بلوف است، چون اینها هرگز نمی‌توانند چنین غلط‌های زیادی و بزرگی را انجام بدهند.
اما آنچه مسلم است سلسله قضایای اتفاق افتاده مثل سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و ورود نابهنگام شاهزاده ملعون سعودی که قدم نحسی داشت و وارد یکی از شاهراه‌های ارتباطی منا شد، در حالی که جمعیت کثیری عازم رمی جمرات بود و جمعیت متحیر که راه را برای ادامه مسیر ندیدند، با معبر بسته روبه‌رو شدند و رویهم ریختند و مع‌الاسف بر اثر فشار جمعیت بالغ بر دو هزار نفر از حجاج کشورهای اسلامی مظلومانه از دنیا رفتند و مهاجرت الی الله کردند، همگی نشان می‌دهد با طراحی‌هایی رخ داده‌اند. البته ممکن است بعضی از خوانندگان عزیز گمان کنند داریم بدبینانه به قضیه نگاه می‌کنیم و یا خدای ناکرده بی‌جهت داریم دشمن را مقتدر نشان می‌دهیم. دو نکته را تذکر می‌‌دهم، اول اینکه قصد نداریم دشمن را مقتدر نشان بدهیم، ولی دشمن خبیث، ملعون و کودک‌کش است. هر جا که چنگال خون‌آلودش به گلوی مظلومین برسد، کوتاه نخواهد آمد. دوم اینکه با سابقه‌ای که از وهابیت و رفتارهایی که از گروه‌های تروریستی سراغ داریم و نقشی که صهیونیست‌ها در این برنامه‌ریزی‌ها دارند و از طریق سرویس‌های جاسوسی استکبار مسائل را کنترل می‌کنند، بعید نیست بخواهند خوفی از مراسم حج در دل مسلمین دنیا بیندازند تا اشتیاق مسلمان‌ها را در حرکت به سمت حج کند کنند. البته همه اینها خیالات است. قبل از هابیت در دوران عثمانی‌ که به حرمین شریفین مسلط بودند، چنین مسائلی را البته نه به این گستردگی داشتیم و در طول تاریخ همیشه مردم به زحمت خودشان را به حرمین شریفین می‌رساندند.
اما دعای حضرت ابراهیم(ع) در پیشگاه پروردگار عالمیان کرد که: «فَاجْعَلْ أَفْئِدَه مِنَ النّاسِ تَهْوِی إِلَیْهِمْ»، خدایا! دل‌های مردم را متمایل به کعبه بگردان و دعای آن حضرت مستجاب شد، ولو این همه اذیت و آزار برای مردم در سفر به حج هست، ولی ذره‌ای از تمایل مردم در رفتن به حج کاسته نخواهد شد و در سال‌های آتی خواهید دید مردم با چه اشتیاقی به سمت کعبه حرکت می‌کنند و خداوند دعای حضرت ابراهیم(ع) را مستجاب کرده است و کسی نمی‌تواند جلوی اشتیاق مردم به حرمین شریفین را بگیرد، ولی دشمن کارهایی می‌کند که «عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری» و این وسط عده‌ای بی‌گناه مظلومانه از بین می‌روند و میزان رذالت وهابیت ملعون نمایان می‌شود. امیدوارم این حرکت‌ها موجبات انعدام و انهدام مطلق آل‌سعود جنایتکار را فراهم کند. ان‌شاءالله شاهد باریدن باران خشم الهی بر سر و روی آل‌سعود، داعش و گروهک‌های ملعون تروریستی باشیم و شر این غده سرطانی برای همیشه از پیکره اسلام کم شود و مردم با آسایش بیشتری به سمت زیارت خانه خدا مشرف شوند.

عده‌ای از فضای به وجود آمده که عربستان در آن زیر سئوال است، سوء استفاده می‌کنند و بحث عرب و عجم را راه انداخته‌اند. این فضا به چه دلیل دوباره به وجود آمد؟
همیشه در پیچ‌های تند این نوع نگاه انحرافی را داشتیم. باید مراقب باشیم به هیچ عنوان به بحث عرب و عجم دامن نزنیم، چون نه رسول خدا(ص)، نه امیر مؤمنان(ع)، نه حضرات معصومین(ع)، نه امام بزرگوار، نه رهبر عالی‌مقام و مراجع بزرگ تقلید در طول تاریخ به هیچ عنوان به این بحث دامن نزده‌اند و بینی و بین‌الله واقعاً دعوای عرب و عجم هم نیست. در طول تاریخ ایرانی‌ها بزرگ‌ترین مدافعین حقانیت اسلام بوده‌اند. پیغمبر اکرم(ص) فرمود به زودی شما به جنگ ایرانی‌ها خواهید رفت، اما روزی می‌رسد که ایرانی‌ها برای اینکه شما را مسلمان کنند به جنگ شما می‌آیند. معنایش این است که ایرانی‌ها و عجم بزرگ‌ترین مدافعین اسلام عزیز بودند. اگر به تاریخ گذشته حوزه‌های علمیه، خصوصاً حوزه نجف ـ که علی‌الظاهر حوزه‌ای عربی و در قلب دنیای عرب است ـ نظر بیفکنید، بالای 90 درصد مراجع تقلیدش در طول تاریخ ایرانی‌الاصل بودند، مثل آیت‌الله‌العظمی خویی، آیت‌الله سیستانی، مرحوم حاج سید عبدالاعلی سبزواری، مرحوم آیت‌الله‌العظمی وحید بهبهانی و بسیاری از علمای تراز اول همیشه ایرانی‌ها بودند. بحث عرب و عجم کاملاً انحرافی است. البته حربه زنگ‌زده‌ای هم هست و چندان کارآیی ندارد. ممکن است بعضی آدم‌های بدسلیقه و بدفهم بخواهند به این قضیه دامن بزنند، اما چندان بُردی ندارد. دعوای اصلی، دعوای اسلام و کفر و اسلام و نفاق و اسلام واقعی، محمدی و علوی با اسلام بنی‌امیه، غاصب و امریکایی و اسلام علی بن ابیطالب(ع) با اسلام بنی‌امیه است. همانی که جناب عمار یاسر در جنگ صفین به پرچم عمروعاص اشاره کردند و فرمودند هم در زمان رسول خدا(ص) با این پرچم جنگیدیم که در لوای کفر محسوب می‌شد و الان هم داریم با این پرچم در لوای نفاق مبارزه می‌کنیم. در واقع جنگ بین اسلام ناب محمدی و اسلام دروغین است. اصل قضیه این است و ان‌شاءالله بتوانیم پرچمدار اسلام واقعی، عزت‌مدارانه و کرامت انسانی باشیم. دعوای عجم و عرب به هیچ عنوان مطرح نیست و بحث انحرافی، زنگ‌زده، پوسیده و از کار افتاده است. امیدواریم خیل عظیم جوانان عزیز ما به برکت وجود مبارک رهبر عظیم‌الشأن و شجاعمان سر پیچ‌های تند تصمیم‌گیری و تحلیل مطالب با دقت تمام حقایق را از دل تاریخ و تصورات تاریخی بیرون بکشند.

در باره جایگاه عزیزانی که در منا کشته شدند، می‌توانیم بگوییم به شهادت رسیده‌اند؟
به هر صورت اینها مهاجر الی الله بوده و به سمت حق تعالی هجرت کرده‌اند. «طُوبَى لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ». وقتی از مشعرالحرام به سمت منا حرکت می‌کنند، طبق روایت حضرت امیر(ع) فرشته‌ای ندا می‌دهد که گناهان همه‌تان بخشیده شد. «کَیَوْمَ وَلَدَتْکَ أُمُّکَ» مثل روزی که از مادر زاده شدید. همه اینها از مشعرالحرام حرکت کردند و گناهانشان کاملاً پاک شده بود و برای احرام حج تمتع و رمی جمرات عازم بودند که از دنیا رفتند. حداقلش این است که می‌توانیم بگوییم پاک، مطهر، معصوم و سربلند به دیدار پروردگار عالمیان شتافتند و ان‌شاءالله در جوار رحمت پروردگار عالمیان و مجاور رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان(ع) واقع خواهند شد.

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...