نسخه چاپی

هادی ساعی با «آمین» به تلویزیون می آید

عکس خبري -هادي ساعي با «آمين» به تلويزيون مي آيد

به گزارش نما - جام جم نوشت: سریال پلیسی «آمین» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی مراحل تدوین و صداگذاری را پشت سر می‌گذارد.

داستان این اثر درباره سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه (آمین) است. به گزارش جام‌جم، تصویربرداری سریال تلویزیونی «آمین» اواخر بهار سال گذشته به کارگردانی منوچهر هادی با صحنه‌های پلیسی و حادثه‌ای آغاز شد، اما بعد از چند ماه تصویربرداری، ضبط این سریال بنا به دلایلی متوقف شد و منوچهرهادی سراغ ساخت کار دیگری رفت و نتوانست همکاری‌اش را با گروه ادامه دهد و بهرنگ توفیقی جایگزین او شد.

کشف یک کانتینر مواد مخدر

سریال آمین درباره سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه (آمین) است که مسئول رسیدگی به پرونده یک مجرم و خلافکار فراری به نام همایون تمدن است که سال گذشته در یک عملیات گروگانگیری، برادر سرهنگ را به شهادت رساند. پلیس با کشف یک کانتینر مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد. همزمان فرزند همایون (فرزاد) برای مراسم سالگرد مرگ همسرش، مریم نوین وارد ایران شده و ماموران علاوه بر بررسی سر نخ کانتینر، وی را برای رسیدن به همایون تحت نظر می‌گیرند، اما ...در سریال آمین که با سرمایه‌گذاری ناجی هنر تولید می‌شود، بازیگرانی مانند امین حیایی در نقش خلافکار، داریوش فرهنگ در نقش سرهنگ، آشا محرابی در نقش افسر پلیس، کاظم بلوچی نقش همایون تمدن، هادی ساعی نقش پلیس، بهناز جعفری نقش تارا فرهمند، مجید واشقانی در نقش خلافکار و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

صحنه‌های حادثه‌ای به روز

بهرنگ توفیقی، کارگردان سریال آمین درباره پذیرش این سریال به جام‌جم گفت: داستان این سریال پلیسی است و چنین قصه‌هایی به لحاظ تکنیک فرصت بیشتری در اختیار کارگردان می‌گذارد تا بتواند توانمندی‌هایش را به منصه ظهور برساند. بنابراین کارگردانی چنین آثاری در دکوپاژ صحنه‌ها، کاری متفاوت و جذاب است.وی ادامه داد: البته در ساخته‌های قبلی‌ام چنین ژانری را کار کرده بودم، اما نه به صورت مشخص؛ بلکه برخی صحنه‌ها حادثه‌ای بود. در مجموع کارگردانی سریال آمین برایم تجربه متفاوت و خوبی بود.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که بخش‌هایی از این سریال را منوچهر هادی کارگردانی کرده و بخشی‌هایی را او، آیا این مساله منجر به دو دست بودن در کار نشده است، توضیح داد: به نظرم این اتفاق نیفتاده و سریال دودست نشده است، به خصوص که آقای هادی هم در گرفتن سکانس‌های مختلف متفاوت عمل کرده است. در واقع برای تصویربرداری، کار رج زده شده و این‌طور نیست چند قسمت ابتدایی سریال توسط هادی و قسمت‌های پایانی توسط من تولید شده باشند، بلکه در مرحله تدوین در هر قسمت، سکانس‌هایی از من یا آقای هادی وجود دارد.

به گفته تهیه‌کننده، دلیل انتخاب ساعی برای نقش پلیس این بود که او رزمی‌کار است و گروه به دنبال فردی بود که بتواند از پس صحنه‌‌های رزمی کار برآید تا از حضور بدلکار در این سریال کمتر استفاده شود.

داستان پرکشش

زامیاد سعدوندیان که نگارش سریال‌هایی از جمله «سقوط آزاد» و «سقوط یک فرشته» را در کارنامه دارد، درباره فیلمنامه این سریال به جام‌جم گفت: شش ماه قبل از کلید خوردن سریال، نگارش سریال تلویزیونی «آمین» را بر اساس طرح اولیه‌ای از دکتر منتظرالمهدی شروع کردم. زمان کلید خوردن شش قسمت از سریال آماده بود.در ابتدا تعداد قسمت‌های کمتری برای سریال تعریف شده بود، اما از آنجا که داستان کشش و تعلیق زیادی داشت، قرار شد تعداد قسمت‌ها را بیشتر کنیم. در حال حاضر سریال در 21 قسمت تدوین و صداگذاری می‌شود.وی ادامه داد: در طول نگارش از مشورت‌های دکتر منتظرالمهدی استفاده می‌کردم. البته این اولین فیلمنامه پلیسی من نیست و قبلا یک سریال و دو تله‌فیلم دیگر با مضامین پلیسی نوشته بودم.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما در فضای مجازی صفحه‌ای دارید، افزود: نه، من در هیچ‌ یک از فضاهای مجازی صفحه‌ای ندارم و تمام صفحات منسوب به من در اینستاگرام، فیسبوک و ... تقلبی است. برای تهیه این گزارش با هادی ساعی هم چند بار تماس گرفتیم، اما پاسخگوی سوالات ما نشد.از آنجا که این سریال پلیسی است، سعی کردم با سکانس‌بندی‌های متنوع، هر قسمت از سریال ضرباهنگ تندی داشته باشد تا بیشتر مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. البته باید بگذاریم سریال پخش شود و بعد قضاوت کنیم.این نویسنده در پاسخ به این پرسش که آیا هنگام نگارش فیلمنامه برای نقش یکی از پلیس‌های قصه به هادی ساعی فکر کرده بود، هنگام انتخاب بازیگر به این نتیجه رسید، توضیح داد: خصوصیات نقشی که هادی ساعی آن را بازی می‌کند، در فیلمنامه نوشته شده است. او ایفاگر نقش یک پلیس است که خصوصیات منحصر‌به‌فردی دارد، به همین دلیل گروه تولید هادی ساعی را برای ایفای این نقش انتخاب کرد. آشا محرابی بازیگر این سریال در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که بخشی از سریال را آقای هادی کارکرد و بخشی دیگر را آقای توفیقی، برایتان سخت نبود نگاه دو
کارگردان را در بازی لحاظ کنید، به جام‌جم گفت: ضمن این‌که فرصتی بود برای آشنایی با روش دو کارگردان در یک کار، اما به طور طبیعی سختی‌های خودش را هم داشت. به هر حال تلاش کردم شخصیت را از آغاز تا پایانش یک دست بازی کنم.

چالش‌های حرفه و زندگی شخصی



آشا محرابی بازیگر نقش پلیس زن : فیلمنامه پر از جزئیات «آمین» و نقش متفاوت پلیس زن در آن، اولین انگیزه‌ام بود برای پذیرش شخصیت ستوان سارا سلیم. پلیس‌های سریال آمین علاوه بر چالش‌های حرفه‌ای و اجتماعی با زندگی شخصی و عواطف انسانی خود هم دست و پنجه نرم می‌کنند و همین هم جذابشان می‌کند.

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...