نسخه چاپی

كواچ:قول می دهم المپیكی شویم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینكه دوران سختی را در جام جهانی ژاپن پست سر گذاشتیم، گفت: مسئولیت نتایج كسب شده از سوی تیم ایران را می پذیرم اما به مردم قول می دهم كه والیبال ایران المپیكی خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از کاپ، اسلوبودان کواچ درباره نتایج کسب شده از سوی تیم ایران در جام جهانی والیبال گفت: به طور کلی از نتایج کسب شده راضی نیستم. به نظر من تیم ایران شایسته جایگاه بهتری در این بازی ها بود. وقتی نتیجه بازی نخست برابر آرژانتین را واگذار کردیم، انگیزه و روحیه بازیکنانم پایین آمد و بعد از آن شکست افت فنی شدیدی داشتند.

وی با بیان اینکه من مدام در مورد مسائلی همچون ذهنیت پیروزی و حفظ روحیه جنگندگی با بازیکنانم صحبت کردم، تصریح کرد: اما در جام جهانی، هر نوع تغییری دشوار به نظر می‌رسید. جام جهانی امسال بسیار سخت بود. دیدید که تیم لهستان فقط با یک باخت از کسب سهمیه المپیک بازماند. می‌دانم که همه از ایران انتظار بهترین نتیجه ممکن را داشتند، اما واقعیت چیز دیگری شد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با پذیرش مسئولیت نتایج تیم ملی در جام جهانی گفت: نتایج کسب شده مطلوب نبود و طبیعی است که مسئولیت هر نتیجه ای با سرمربی است. من این مسئولیت را می‌پذیرم و امیدوارم در آینده بهتر بازی کنیم.

وی با اشاره به جنبه های مثبت عملکرد تیم ایران در جام جهانی گفت: بهترین دفاع وسط جهان یک ایرانی است. جایگاه دوم و سوم بهترین دریافت کننده جهان به بازیکنان ایرانی اختصاص دارد. پس اتفاق مهمی صورت گرفته است. از نظر من ایران پتاسیل بالایی دارد و شایسته بهترین هاست.

کواچ گفت: همیشه خوب و بد هر مسابقه را بعد از بازی به بازیکنان گوشزد می کنم. گاهی منتظرم ببینم بازیکنان چطور از خواب بیدار می شوند. آیا برای کسب نتیجه و یک نمایش خوب آماده‌اند یا خیر؟ به همین دلیل تمام مسئولیت‌ها را قبول می‌کنم و سعی دارم برای بهتر شدن تیم تلاش کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال با تاکید بر اینکه هر نقدی که از روی دلسوزی و آگاهی انجام گیرد، می‌پذیرم، گفت: مردم ایران به خوبی والیبال را می فهمند و می‌دانند که هیچ نتیجه‌ای اتفاقی صورت نگرفته است و قبلاً اینگونه بازی نمی‌کردند. فراموش نکنید که پیروزی هایی که با تیم‌های بزرگ جهان رقم خورد، با همین کادر فنی اتفاق افتاد. گاهی نمی‌شود با تمام توان بازی کرد.

وی افزود: در لیگ جهانی تا آخرین بازی برای رسیدن به فینال جنگیدیم. در گروهی بودیم که همه ایران را بازنده می‌دانستند، اما بهتر از حد انتظار آنان ظاهر شدیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ادامه با تمجید از عملکرد محمد موسوی در جام جهانی گفت: موسوی در جام جهانی عالی بازی کرد. از او بسیار راضیم چون خیلی سخت و با جدیت تمرین می‌کند. در همه میدان ها از جمله مسابقات جام جهانی و لیگ جهانی بهترین مدافع وسط بوده است. سایر مدافعین ما هم خوب کار می‌کنند اما موسوی بازیکنی است که هم در دفاع وسط توانمند است و هم آبشارهای او عالی است. امیدوارم توانسته باشم برای پیشرفت او قدمی بردارم و سهم کمی داشته باشم. به او تبریک می‌گویم. امیدوارم در بازی‌های آینده، بازیکنان بیشتری در رده‌های جهانی صاحب نام شوند.

وی درباره مسابقات انتخابی المپیک که اردیبهشت ماه در ژاپن برگزار می شود، گفت: فعلاً باید بازیکنانم کمی استراحت کنند. می‌دانم که در مسابقات آینده خوب بازی خواهیم کرد و سهمیه المپیک را نیز کسب می کنیم. چون ما شانس خوبی برای کسب سهمیه داریم. آمریکا که در جام جهانی سهمیه المپیک را کسب کرد و فکر می‌کنم کانادا هم در مسابقات قاره‌ای سهمیه المپیک را کسب کند. به هر حال توان پیروزی در مسابقات انتخابی المپیک داریم چون تیم‌های سرسختی مثل تیم‌های جام جهانی را برابر خود نداریم. مهمترین بازی ایران برابر دو تیم ژاپن و استرالیا است. امیدوارم بهترین رقابت ها باشیم.

وی در پایان به مردم ایران قول المپیکی شدن داد و گفت: توان والیبال ایران را باور داشته باشید. در این دو سال نتایج خوبی کسب کردیم و موجب شادی مردم شدیم. والیبال را فراموش نکرده‌ایم. مسابقات جام جهانی، آسان نبود. گاهی مشکلات داوری و مسائلی از این دست ما را عقب انداخته است. والیبال، جایگاه ثابتی ندارد و همیشه در جریان است. فدراسیون جهانی بیشترین نظر را روی تیم‌های اروپایی دارد و چهار تیم اروپایی سهمیه المپیک را کسب کرده اند. دیدید که بازی ایران با تیم لهستان چگونه آغاز شد و به ما کارت قرمز دادند که دلیلش را هم هنوز نفهمیدم.

وی تاکید کرد: در دیدار با لهستان وقتی هم حق با تیم ایران بود، درخواست‌های ویدیو چک رد می‌شد. به هر حال نمی‌توان گفت که شرایط سختی نداشته‌ایم. اما از این رقابت‌ها درس‌های زیادی آموخته ایم. مردم ایران باورمان کنند. ما می‌توانیم. تیم خوبی داریم. تمام تلاشمان را می‌کنیم که ببریم.

کواچ در پایان گفت: برای دیدارهای لیگ برتر به ایران خواهم آمد. بعد از شش ماه به خانه می روم. همه اعضای تیم نیاز به استراحت دارند. دیدار با خانواده روحیه همه را تقویت خواهد کرد. پس از بازگشت، باید تیم جدیدی را شکل دهم و از همه توان خود استفاده کنم چون این بار کسب نتیجه مهم است.

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...