نسخه چاپی

سپاهان باید از فوتبال ملی عذرخواهی كند

عکس خبري -سپاهان بايد از فوتبال ملي عذرخواهي کند

سرمربی تیم فوتبال جوانان كشورمان با اشاره به اینكه میزبانی سپاهانی‌ها زمین تا آسمان با اقدامات ارزنده باشگاه ذوب‌آهن تفاوت داشت، گفت: اگر حمایت نویدكیا و یكی دو بازیكن تیم سپاهان نبود، شاید الان زنده نبودیم.

اکبر محمدي پس از اتفاقاتي که دوشنبه شب در جريان ديدار اين تيم با سپاهان رخ داد، به مهر، ضمن بيان مطلب فوق گفت: نتيجه اين بازي تدارکاتي براي‌مان اهميت نداشت و تنها به فکر ارائه برنامه‌هاي تاکتيکي مقابل سپاهان بوديم اما متاسفانه ميزباني از يک تيم ملي ايران از سوي سپاهاني‌ها زمين تا آسمان با اقدامات ارزنده باشگاه ذوب‌آهن تفاوت داشت.

وي با بيان اينکه مسئولان باشگاه سپاهان نبايد به سادگي اجازه دهند تماشاگران و نفرات تيم‌شان در يک ديدار تدارکاتي به حريف خصوصا اينکه تيم ملي کشور باشد، بي‌‎احترامي کنند، افزود: متاسفانه بعد از اينکه چهار گل به ثمر رسانديم، داور مسابقه که اضافه وزن داشت و از مسئولان اصفهاني شنيدم او حتي ليدر باشگاه سپاهان است، با کارت‌هاي اشتباه و سوت‌هايي که به ضرر تيم ملي جوانان زد، جو بازي را به هم ريخت.

سرمربي تيم جوانان کشورمان اضافه کرد: تيم جوانان در دو تورنمنت بين‌المللي تنها دو کارت زرد دريافت کرد اما در اين بازي داور به اکثر بازيکنان ما کارت زرد نشان داد و سردار آزمون را هم زمين اخراج کرد. من رفتم به داور گفتم چرا اينگونه قضاوت مي‌کنيد؟ اما واکنش بسيار زشت داور به صحبت‌هايم که بسيار محترمانه آن را بيان کردم باعث واکنش تماشاگران شد. آنها به زمين ريختند و به بنده، داوود فناويي، پزشک تيم و بازيکنان تيم ملي ايران توهين‌هاي بسيار بدي کردند.

وي با بيان اينکه اگر به موقع نفرات تيم را از صحنه دور نمي‌کرد، شايد سنگ پراني‌ها باعث مصدوميت شديد و حوادث تلخ‌تري براي بازيکنان تيم جوانان ايران مي‌شد، ادامه داد: اين اتفاقات برايم واقعا عجيب بود چون ما در زمين از حريف پيش بوديم و کار خاصي هم نکرديم که مستوجب چنين واکنش‌هاي زشتي باشيم. ضمن اينکه اگر حمايت نويدکيا و يکي دو بازيکن تيم سپاهان نبود شايد الان زنده نبوديم. چون ما تيم برنده ميدان بوديم، نبايد امنيت جاني داشته باشيم؟!

محمدي خاطرنشان کرد: بازي‌هاي تدارکاتي براي آماده‌سازي جوانان جهت حضور قدرتمند در مسابقات آسيايي برگزار مي‌شود. سپاهاني‌ها به جاي اينکه از آينده‌سازان فوتبال حمايت کنند، تيمي که مي‌تواند در ماه‌هاي آينده براي فوتبال ايران افتخارآفريني کنند، چنين برخوردي در جريان بازي با ما انجام دادند و در نهايت هم به علت اينکه از آنها پيش بوديم، به سمت‌مان حمله کرده و ناسزاهايي گفتند که در طول دوران ورزشي‌ام نشنيده بودم. تماشاگران سپاهان حرف‌هايي به من و فنايي زدند که همه بچه‌هاي تيم ناراحت شدند.

وي با بيان اينکه ذوب آهني‌ها امکانات فوق العاده‌اي را در اختيار تيم جوانان قرار دادند اما سپاهاني‌ها حتي با تغييرات چند باره زمان بازي ما را اذيت کردند، افزود: از عملکرد تيم در اين بازي بسيار راضي هستم، زيرا در نيمه نخست تيم اصلي سپاهان که بزرگاني همچون خلعتبري در آن بازي مي‌کردند، را شکست داديم. بازيکنان آنچه از آنها خواسته بوديم را به خوبي در زمين پياده کردند اما متاسفانه بحث ميزباني يک اتفاق تلخ را براي‌مان رقم زد.

سرمربي تيم فوتبال جوانان کشورمان با اشاره به اينکه اين بازي از لحاظ فني فوق العاده بود اما از لحاظ حاشيه‌اي تلخ‌ترين ديدار عمرش محسوب مي‌شود، خاطرنشان کرد: من از نويدکيا، اشجاري و طالبي تشکر مي‌کنم که در چنين شرايطي از نفرات تيم ايران حمايت کردند. حتي نويدکيا اتوبوس تيم را هم تا بخشي از مسير همراهي کرد زيرا برخي از هواداران سپاهان بيرون ورزشگاه منتظر بودند تا دوباره درگيري‌ها را ادامه دهند.

وي با بيان اينکه متاسف است در يک بازي تدارکاتي و از سوي تماشاگران بهترين تيم ايران به تيم ملي ايران اهانت شد، افزود: ما ديدار تدارکاتي برگزار مي‌کنيم که آماده شويم اما اگر بخواهيم در اين ديدارها امنيت نداشته باشيم و به خاطر برد تيم‌هاي داخلي با چنين مشکلاتي مواجه شويم، اتفاق تلخي خواهد بود.

محمدي با اشاره به اينکه مسئولان سپاهان در اين ديدار تنها نظاره‌گر اتفاقات بودند و اگر حمايت چند بازيکن تيم سپاهان و نيروهاي يگان ويژه نبودند بازيکنان تيم جوانان را به خاطر برد و يا برتري در يک ديدار تدارکاتي قتل عام مي‌کردند، در پايان گفت: در اين روزها که تيم جوانان براي موفقيت در آسيا به روحيه نياز دارد متاسفانه تلخي‌هاي فوتبال را در ديداري که مي‌توانست از همه جهت به سود تيم ايران باشد، مشاهده کردند. در اين شرايط بايد مسئولان سپاهان به خاطر رفتار تماشاگران خود از فوتبال ملي ايران عذرخواهي کنند. گرچه اين عذرخواهي نمي‌تواند اتفاقات تلخي که رقم خورد را پوشش دهد.

۱۳۹۱/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...