نسخه چاپی

احمدی ‌نژاد: باید افق نگاهها رو به قله باشد

عکس خبري -احمدي ‌نژاد: بايد افق نگاهها رو به قله باشد

رییس‌جمهور از دانشگاهیان و متخصصان كشور خواست تا به مسائل كلان كشور اندیشیده و همتها و اراده های خود را در جهت برطرف كردن نیازهای اصلی در كشور با تكیه بر توان داخلی متمركز سازند.


رييس جمهور تأکيد کرد: قطعاً هيچ نكته اي در علم و فناوري در دنيا وجود ندارد که متخصصان و دانشمندان ايراني نتوانند به آن دست پيدا کنند؛ تنها بايد افق نگاهها رو به قله ها باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري دکتر احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم بهره برداري و افتتاح اولين کارخانه تخصصي ساخت لوکوموتيو كشور در استان البرز، با بيان اينکه خدماتي که در مجموعه مپنا ارائه مي شود بسيار با ارزش بوده و بخش مهمي از نيازهاي کشور را تأمين مي کند، گفت: مپنا سرمايه ارزشمندي براي حرکت رو به پيشرفت ملت ايران در بخشهاي مختلف نيروگاهي، نفت، گاز، برق و بخش ريلي است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه امروز لوکوموتيوهاي پيشرفته با صرفه و با قيمت پايين تر از نمونه هاي خارجي در اين کارخانه در حال ساخت است، اظهار داشت: از وزير کشور و وزير راه و شهرسازي، شهرداران و شوراهاي شهرها به طور قاطع مي خواهم، تمامي سفارشاتي را که براي لوکوموتيو در کشور وجود دارد، به جاي انعقاد قرارداد با شرکتهاي خارجي به شرکت مپنا ارائه دهند.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به ظرفيت توليد فعلي سالانه 150 دستگاه لوکوموتيو در اين كارخانه اضافه كرد: توان متخصصين کشور بسيار بالاتر از آن چيزي است که اکنون در حال ارائه و ساخت مي باشد و امروز مي بينيم، دستگاهي را که بسياري باور نداشتند بتوان در کشور ساخت، با کيفيت خوب ساخته شده است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه با کمي تلاش و همت مي توانيم ظرفيت ساخت موجود را به بيشتر از ميزان فعلي ارتقا دهيم، گفت: وزير کشور بايد خريد اين تجهيزات را از خارج كشور ممنوع کند، البته در دولت نيز اين موضوع مطرح شده و سعي مي کنيم تا محدوديتهايي در اين راستا اعمال شود.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه انجام کارهاي بزرگ توسط متخصصان داخلي باعث سرافرازي و سربلندي ملت ايران و ايجاد خودباوري، غرور و انگيزه مي شود، از همه کساني که براي ساختن ايران در عرصه هاي مختلف علمي و فناوري تلاش مي کنند خواست تا کار خود را نه با ديگر کشورهاي هم طراز و پايين تر در عرصه دستاوردهاي علمي و فناوري، بلکه با قله هاي پيشرفت علمي مقايسه کنند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه در مسير کمال، معنويت و پيشرفت بايد همواره خود را با قله ها مقايسه کنيم، تصريح کرد: در توليد علم، فناوري و انجام کارهاي بزرگ بايد به گونه اي عمل نمود که به بالاترين قله ها صعود كرد، چرا که صدها سال ملت ايران پرچمدار بشريت در ابعاد گوناگون علوم، فناوري، يگانه پرستي، اخلاق و ايجاد زيرساختها بوده است.

رييس‌جمهور از دانشگاهيان و متخصصان کشور خواست تا به مسائل کلان کشور انديشيده و همتها و اراده هاي خود را در جهت برطرف کردن نيازهاي اصلي در کشور با تکيه بر توان داخلي متمرکز سازند.

وي گفت: مي توان ايران و نيازهاي اين کشور را با انديشه، توان و اراده ايراني ساخته و مديريت کرد تا به واسطه آن زندگي مرفه تر و ارزان تري براي ملت مهيا شود.

رييس‌جمهور ايجاد و انجام اقداماتي نظير ساخت کارخانه لوکوموتيوسازي در داخل کشور را نوعي خط شکني دانست و خاطرنشان کرد: بايد به گونه اي کار کنيم که در آينده اي نزديک همه چيز در داخل کشور و با مارک ايراني ساخته شده و مورد استفاده قرار گيرد.

وي با اشاره به وجود خودباوري، نشاط، همت هاي بلند و انديشه هاي قوي در بين ملت ايران اظهار اميدواري كرد، با همت مديران و كاركنان گروه صنعتي مپنا و ساير متخصصين تا 5 سال آينده هر محصولي كه وارد سيستم ريلي كشور مي شود، ساخت ايران و مايه افتخار كشور باشد.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: بايد به نقطه اي برسيم که بدخواهان ملت ايران تصور متوقف كردن اين ملت و تحميل خواسته هاي خود به ايشان را از سر بيرون کرده و هنگامي که مي خواهند به ملت ايران نگاه کنند، همواره مسير نگاهشان رو به بالا باشد.

رييس‌جمهور با انتقاد از عدم توجه به تخصص و داشته هاي متخصصان داخل کشور و واردات محصولات خارجي تأکيد کرد: بايد تمامي نيازهاي کشور را در داخل کشور آماده و براي استفاده ارائه کنيم.

دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ظرفيتهاي ايجاد شده در بخش نيروگاهي گفت: طراحي و ساخت نيروگاههاي 25 هزار مگاواتي در داخل کشور بسيار ارزشمند است كه متاسفانه برخي از اين نكته مهم غافل هستند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه در حال حاضر ظرفيت نيروگاهي و توليد برق در کشور 67 هزار مگاوات است، اظهار داشت: حدود 6 درصد توليدات برق در نقل و انتقالات هدر رفته و تلف مي شود. ايران کشور بسيار وسيعي است و نمي توان تمام کشور را به وسيله نيروگاههاي موجود تغذيه و برق رساني کرد بلکه بايد به گونه اي برنامه ريزي شود که براي هر منطقه اي نيروگاههاي مختص آن ايجاد شده و شبکه سراسري نيز براي پشتيباني از اين نيروگاهها فعاليت کنند که اگر اين هدف محقق شود، تحول بزرگي صورت گرفته و به واسطه آن يک ششم انرژي کشور صرفه جويي خواهد شد.

دکتر احمدي نژاد پس از حضور و سخنراني در مراسم بهره برداري و افتتاح کارخانه تخصصي ساخت لوکوموتيو در استان البرز از کارخانجات توليد توربينهاي گازي و بخار و نيز کارخانه پره سازي مپنا نيز بازديد کرد.

۱۳۹۱/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...