نسخه چاپی

ناسا كشف آب در مریخ را تایید كرد

ناسا در نشستی خبری وجود آب در مریخ را تائید و اعلام كرده كه در ماههای گرم آب جاری در این سیاره وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: ناسا در نشستی خبری وجود آب در مریخ را تائید و اعلام کرده که در ماههای گرم آب جاری در این سیاره وجود دارد.

عكس‌هايي كه از مريخ به زمين رسيده بود كه در آنها به طور واضح دیده می شد که رگه های تیره روی یک سرازیری مريخ چگونه با فصل ها تغییر می‌کنند. این رگه ها با نام رگه های باز-رخدادگر شیب ها (recurrent slope linea) در ماه های گرم تر تا پایین شیب ها هم کشیده می شوند ولی طی فصل های سردتر ناپدید بودند.


دانشمندان ناسا اكنون اعلام كرده‌اند كه رگه‌هاي تيره به طور حتم آب جاري هستند كه در تابستان ديده شده و در زمستان مريخ محو مي‌شوند. اين مسئله مي‌تواند به معناي وجود نوعي حيات در سياره سرخ باشد. بايد توجه داشته باشيد كه آب كشف شده خالص نيست و نوعي نمك موجود در آن باعث مي‌شود كه اين آب بتواند در دماي معمول 50 درجه سليوس زير صفر مريخ جاري باشد.

دانشمندان ناسا در اين نشست اعلام كردند كه هنوز براي اثبات وجود نوعي حيات بر روي مريخ زمان نياز است اما كشف آب نشان مي‌دهد كه اين مسئله ممكن است.

۱۳۹۴/۷/۷

نظرات کاربران
محسن نامور صديق
0
0
۱۳۹۴/۷/۷
با توجه به نوع و جنس سياره مريخ وجود آب در اين سياره غير محتمل نيست. با توجه به اينکه کاوشگر کريوسيتي که ماههاست در روي مريخ فرود آمده و موارد عجيب و غريبي را از اين سياره کشف و گزارش ميکند، احتمال وجود حيات منحصر به فرد خود (عليرغم وجود سرماي شديد مريخي در اين سياره) وجود دارد. علائم و نشانه هائي از سطح مريخ عکسبرداري و مخابره شده که دانشمندان و کيهان شناسان را به وجود نوعي زندگي خاص مريخي اميدوار نموده است. با توجه به ظواهر امر و تلاش جدي اخير براي شناخت هرچه بيشتر اين سياره و همچنين اطلاعات جديد بدست آمده، نشان ميدهد که اين سياره تفاوتهاي بسيار زيادي با ساير کرات منظومه شمسي دارد و به نوعي شباهت با زمين دارد اما از آنجائيکه دانشمندان فقط به اينگونه اطلاعات بسنده کرده و از روي آنها تئوري هاي وجود حيات را مطرح مينمايند لذا ميبايست با تعمق و مطالعه بيشتر و همچنين ارسال هر چه سريعتر داوطلبان به سياره مريخ (که ثبت نام از داوطلبان تحت عنوان سفر بدون بازگشت به مريخ انجام شده واکنون درحال بررسي وضعيت داوطلبان و نحوه ارسال ايشان به مريخ پيگيري ميشود) اطلاعات ملموس تري نسبت به اين سياره بدست آورند تا بلکه پس از وقوف به حيات احتمالي، مريخ جايگزيني مطمئن براي نسلهاي آينده بشر گردد.
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...