نسخه چاپی

كنترل خیالی تورم، راه حل عبور اقتصاد از بحران نیست

منابع مالی جدید راهكار خروج از ركود

محمدقلی یوسفی می گوید:تیم اقتصادی دولت دو سال است كه بر یك نظریه مبهم كاهش تورم اصرار دارد،این در حالی است كه این علاج اقتصاد بحرانی ما نیست.

به گزارش نما استاد دانشگاه علامه طباطبایی پیشنهاد می کند: دولت به جای تجهیز مالی بخش تولید که با رکود دست وپنجه نرم می کند،سیاستهای پولی را اصلاح کند.

محمد قلی یوسفی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه دولت نیاز است که اشتباهات خود را درباره کنترل تورم به قیمت ادامه رکود بپذیرد،اظهار داشت:طبیعی است که بعد از توافق در پرونده هسته ای و پذیرش طرفین لازم است دولت سیاست های خود را تغییر دهد،زیرا با سیاست های قبلی نمی توان آماده ارتباط تجاری و اقتصادی با دنیا شد.

وی افزود:دولت نمی تواند سیاست های قبل از تحریم ها را نیز دنبال کند،زیرا با شرایط امروز اقتصاد ایران این سیاست ها نیز دیگر نمی تواند به حل بحران کنونی و رکودی که حاکم است کمک کند.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران امسال با بحران جدی دست وپنجه نرم می کند،خاطرنشان ساخت:اگر سیاستهای پولی کنونی ادامه یابد،اقتصاد ایران را به ناکجا آباد می رساند؛ تولید با تنگناهای مالی روبروست.بخش پولی منابع مالی کافی ندارد و اگر هم داشته باشد،آن را قفل کرده است.با این شرایط نمی توان امیدوار بود که اقتصاد از رکود خارج می شود.

او تصریح کرد:تیم اقتصادی دولت دو سال است که بر یک نظریه مبهم کاهش تورم اصرار دارد،این در حالی است که این علاج اقتصاد بحرانی ما نیست و برای برون رفت از رکود باید منابع مالی تزریق کرد و اجازه داد نقدینگی در بانکها به چرحش دربیاید.

به گفته یوسفی تیم اقتصادی دولت یا باید مسئولیت این اشتباه را بپذیرد و یا سیاست های خود را اصلاح کند.

۱۳۹۴/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...