نسخه چاپی

سقف تضمین سپرده صندوق ضمانت تعیین شد

بانك مركزی اعلام كرد: با تصویب هیات وزیران، سقف تضمین برای هر سپرده‌گذار در بانك‌ها و موسسات اعتباری غیربانكی در صندوق ضمانت سپرده‌‌ها برای سال‌های ۹۳ و ۹۴ به میزان یك میلیارد ریال تعیین شد.

به گزارش نما ، این بانک در بخشنامه ای به شبکه بانکی مصوبه هیئت وزیران در خصوص‌ سقف تضمین سپرده صندوق ضمانت را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- سقف تضمین برای هر سپرده گذار در هر یک از بانک ‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در صندوق ضمانت سپرده‌‌ها برای سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ مبلغ ۱ میلیارد ریال تعیین می شود.
۲- استفاده بانک‌ها و موسسات اعتباری از ظرفیت های قانونی صندوق ضمانت سپرده ها منوط به پرداخت کامل حق عضویت مقرر در مهلت های تعیین شده توسط صندوق است.
۳- تشخیص موارد و مصادیق سپرده نزد بانک ها و موسسات اعتباری با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین بانک مرکزی در این بخشنامه با تاکید بر حسن اجراي ضوابط جاري و نظارت کافي در اين خصوص، آورده است: بر اساس مفاد آئين‌نامه ميزان و نحوه دريافت حق عضويت در صندوق ضمانت سپرده‌ها، مصوب هيئت وزيران، تمامي بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي موظفند در زمينه ارائه اطلاعات و آمار درخواستي صندوق ضمانت سپرده‌ها و پرداخت به موقع حق‌ عضويت‌ها به آن صندوق، همکاري لازم را معمول دارند.

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...