نسخه چاپی

مرغ پائین‌بیا نیست/ هر روز یك توجیه‌ تازه

عکس خبري -مرغ پائين‌بيا نيست/ هر روز يك توجيه‌ تازه

پس از عرضه نامناسب نهاده‌های دامی و مشكل حمل ونقل این نهاده‌ها از بندر تا مركز، گرد و غبار نیز به بهانه‌ها برای كاهش تولید مرغ افزوده شده است.


ايسنا، پيش از اين اعلام مي‌شد كه كشور در واردات نهاده‌هاي دامي با مشكل مواجه شده است. علت اصلي اين مشكل نيز عدم توانايي براي نقل وانتقال پول در بازار بين‌المللي اعلام مي‌شد.


پس ازمدتي كه گفته شد مشكل نقل وانتقال پول حل شده است، مشكل جديدي بروز كرد و آن تخليه نهاده‌ها در بندر و ناتواني در انتقال آن‌ها به مراكز استان‌ها به دليل كمبود امكانات حمل ونقل بود.


مهدي غضنفري - وزير صنعت، معدن و تجارت، اعلام كرده بود كه متاسفانه تعداد كاميون مورد نياز براي حمل نهاده‌هاي دامي به داخل كشور تامين نشده و همين اتفاق باعث شده كه تاخير زيادي در تهيه خوراك دام ايجاد شود.


اما پس از مدتي ظاهرا اين مشكل نيز حل شد و شركت پشتيباني امور دام اعلام كرد كه بدون وقفه توانايي آن را دارد تا پايان امسال ماهيانه 300 هزار تن نهاده دامي در اختيار دامداران قرار دهد.


بنا بر اعلام اين شركت، دامداران مي‌توانند براي دريافت نهاده‌هاي دامي خود به هر ميزان فقط به سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه كنند.


به نظر مي‌رسيد با حل اين مشكل نيز ديگر مانعي بر سر راه توليد مرغ وجود نداشته باشد و بر اين اساس دست كم قيمت‌ها در بازار ثابت بماند. اما به تازگي اعلام شده كه در سال گذشته به دلايل مختلف تعداد زيادي مرغ در كشور تلف شدند.


اخيرا يك مقام مسوول اعلام كرده كه ورود گرد و غبار به كشور طي چند سال گذشته تاثير شديدي بر سلامت مرغ‌ها داشته و باعث تلف شدن حجم قابل توجهي از آن‌ها شده است.


همچنين اعلام شده كه در سال گذشته 7.5 ميليون قطعه مرغ مادر و تخم گذار به دليل بيماري معدوم شده‌اند كه اين اتفاق در افزايش قيمت مرغ تاثير زيادي داشته است.


اين اظهارات درحالي است كه آمار رسمي نشان مي‌دهد قيمت مرغ از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 35 درصد در بازار آزاد افزايش پيدا كرده است.


هم‌ اكنون مرغ در خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر تهران با قيمت 7500 تومان در هر كيلوگرم نيز فروخته مي‌شود. تنها در تعدادي از مراكز عرضه مستقيم مرغ 4700 توماني آن هم به تعداد محدود عرضه مي‌شود.

۱۳۹۱/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...