نسخه چاپی

عابدینی:هفته آینده قرارداد حق پخش تلویزیونی امضا می‌شود

مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: كنار رفتن وزیر ورزش به سود خودش و ورزش است.

به گزارش نما، امیر عابدینی در گفت‌وگو با فارس، در مورد جلسه روز گذشته در سازمان لیگ، اظهار داشت: ابتدا باید فاجعه منا را به همه مسلمانان جهان و به خصوص ایرانیان تسلیت بگویم. واقعاً این حادثه من را افسرده کرد احساس بدی به من دست داد. وقتی دیدم حاجیان این گونه قربانی شدند. آل‌سعود بی‌کفایتی خود را در این مسئله به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: اعضای جدید مجمع سازمان لیگ روز گذشته در جلسه حاضر شدند آنها می‌خواستند اساسنامه را مطالعه کرده و در مورد بخش‌هایی از آن صحبت‌هایی داشتند که حق طبیعی آنها بود اما در آن جلسه امکان تغییر اساسنامه وجود نداشت و من پیشنهاد کردم که کارگروهی متشکل از نمایندگان مجمع و کارشناسان روز گذشته تشکیل شود و اساسنامه را مورد بازبینی قرار دهند فکر می‌کنم اساسنامه ظرف دو هفته آینده وضعیتش مشخص می‌شود اینکه بندهایی از اساسنامه سازمان لیگ تغییر می‌کند یا همان اساسنامه قبلی تصویب می‌شود.

عابدینی تصریح کرد: پس از جلسات این کارگروه گزارشی به مجمع عمومی سازمان لیگ ارائه خواهیم کرد و با تصویب اساسنامه آن را به هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال برای تصویب ارائه می‌کنیم. فکر می‌کنم بررسی اساسنامه حدود دو هفته زمان نیاز دارد.

عابدینی در مورد وضعیت پخش تلویزیونی و قرارداد IPTV گفت: حدود دو هفته پیش آخرین جلسه را با مسئولان صدا و سیما برگزار کردیم که جلسه بسیار خوبی بود و قرار شد که اواخر هفته آینده پکیچی که توجیه اقتصادی داشته باشند و در آن سود مالی سازمان لیگ، اپراتورها و همچنین بهره مردم مشخص شود ارائه کنند فکر می‌کنم اواخر هفته آینده با برگزاری این جلسه تفاهمنامه با صدا و سیما در مورد IPTV تبدیل به یک قرارداد شود.

وی در مورد اینکه چقدر از این قرارداد به فوتبال سود خواهد رسید، گفت: اکنون نمی‌توان رقم و عددی را معین کرد زیرا باید صدا و سیما بخش درآمدزایی آن را با اپراتورها مشخص کند اما من فکر می‌کنم با توجه به اینکه رقم درآمدزایی بالاست سهم خوبی به فوتبال برسد. با امضا شدن قرارداد IPTV پیش‌پرداختی هم به فوتبال پرداخت خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در مورد اینکه مبلغ قرارداد حق پخش تلویزیونی فصل گذشته که 23 میلیارد تومان بود چه شد، گفت: فکر نمی‌کنم دیگر بتوانیم آن پول را زنده کنیم و باید به دنبال آن پول بدویم. ما فصل گذشته نه تنها پولی از صدا و سیما بابت حق پخش نگرفتیم که حتی 7 میلیارد تومان هم ضرر کردیم زیرا مسابقات در چند هفته پخش تلویزیونی نشد و حامی مالی سازمان لیگ درخواست 6، 7 میلیارد تومان ضرر و زیان کرد اما برای این فصل فکر می‌کنم که شرایط این گونه نباشد.

عابدینی در مورد حضور وزیر ورزش در مجلس برای پاسخگویی و جمع شدن 50 امضا برای استیضاح او گفت: به نظر من اگر گودرزی از ورزش کنار برود به سود خودش و ورزش خواهد بود. زیرا او یک شخصیت دانشگاهی است که اکنون این شخصیت در ورزش لطمه می‌خورد. وزیر ورزش به آدم هایی اعتماد کرد که نتوانستند مسئولیتی که به آنها محول شد را به خوبی انجام بدهند و مسائل مربوط به خود را بر روی دوش وزیر گذاشتند تا وزیر پاسخگو شود. اگر آن آدمهایی که به آنها اعتماد شده بود پاسخگو بودند وزیر ورزش اکنون نباید با این حجم از پاسخگویی مواجه می‌شد.

مدیر عامل اسبق پرسپولیس در مورد اینکه واگذار نشدن پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی چقدر در کارت زرد دادن مجلس به وزیر ورزش مؤثر بود، گفت: وقتی سیستم وزارت ورزش این گونه است که با مواجه شدن با انتقادی به جای اصلاح آن مسئله بیانیه صادر می‌‌کند کار به اینجاها کشیده می‌شود افرادی که 40 سال است در ورزش حضور دارند از آن نان می‌خورند باید این مسائل را بهتر بدانند.

وی با اشاره به قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: قهرمانی بانوان محجبه ما در آسیا یک شاهکار بزرگ بود این قهرمانی فقط مربوط به فوتبال و فوتسال نمی‌شد بلکه این بانوان محجبه باعث شدند فرهنگ ایرانی اسلامی ما برنده شود، اخلاق و تدین ما برنده شود. آن موقع وقتی تیم بانوان قهرمان به ایران باز می‌گردد از وزارت ورزش 4 شاخه گل به فرودگاه نمی‌برند. ضربه این مسئله را ورزش و جامعه ورزش می‌خورد. دختر ایرانی با حجاب اسلامی و رعایت ارزش‌ها به قهرمانی رسیده این مسئله ارزشمند است.

عابدینی با اشاره به وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: استقلال و پرسپولیس نسخه سنگینی نبود که اکنون دور باطل مدیریت به سرپرستی و سرپرستی به مدیریت در آن تکرار می‌شود علت تکرار آن است که افرادی که به آنها مسئولیت داده شد نتوانستند به خوبی کارشان را انجام بدهند و در نهایت این گونه شد که وزیر ورزش که یک چهره کار بلد دانشگاهی است با این شرایط مواجه شد.


۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...