نسخه چاپی

احتمال وقوع سیلاب در 12 استان كشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه با بارش‌ها طی فردا، احتمال آب‌گرفتگی یا سیلابی شدن ناگهانی و موقت رودخانه‌های محلی و فصلی در مناطق كوهپایه‌ای نقاط یاد شده وجود دارد و توصیه می‌شود احتیاط لازم برای اجتناب از وارد شدن خسارت به عمل آید.

به گزارش نما، احد وظیفه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه و دامنه های البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی طی فردا بارش باران خواهیم داشت، گفت: شدت ناپایداری جو و رگبار های موقت در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و شمال کرمانشاه خواهد بود.

وی افزود: از آنجا که رخداد بارش‌های فوق به سبب ابرهای همرفتی شکل می‌گیرد، احتمال آب گرفتگی یا سیلابی شدن ناگهانی و موقت رودخانه های محلی و فصلی در مناطق کوهپایه ای نقاط یاد شده وجود دارد و توصیه می‌شود احتیاط لازم برای اجتناب از وارد شدن خسارت به عمل آید.

همچنین با تشدید ناپایداری همرفتی در روز پنج شنبه بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق استانهای قزوین، مرکزی، قم، البرز و تهران احتمال رگبار باران ورعد وبرق و وزش شدید باد به شکل موقت وجود دارد که علاوه بر این پیامد آن در برخی نقاط میتواند به شکل خیزش گردوخاک و کاهش دید بروز نماید.

همچنین امروز با نفوذ جریانات مرطوب جنوبی، امکان وقوع ناپایداری‌های محلی، در استان کرمان و جنوب فارس وجود دارد که در ساعات بعد از ظهر سبب تشکیل ابرهای همرفتی و رگبار موقت باران خواهد شد.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...