نسخه چاپی

نظامي آمريكايي:

"جسد افغان ها را خوراك سگ ها می كردیم"

هم زمان با انتشار این خبر منابع حقوقی در آمریكا اعلام كردند:« اگر نوشته های این افسر ارتش صحت داشته باشد مسببان این اقدمات وحشیانه باید در دادگاه های آمریكایی و بین المللی به اتهام جنایت جنگی و شكنجه محاكمه شوند».


یک افسر آمریکایی که پس از حوادث سال 2001 مدت زمانی را در افغانستان به سر می برد، فاش ساخت که اجساد قربانیان افغانی را خوراک سگ های ارتش می کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر جان جردن در خاطراتش نوشته است: « از فرماندهان عالی در پنتاگون دستور رسیده بود که اجساد کشته شدگان عضو طالبان و القاعده را به خویشاوندانشان تحویل ندهیم، آنان این اقدام را مجازاتی برای افرادی دانستند که در حوادث تروریستی دست داشته اند».

وی با بیان اینکه در فکر انتشار خاطرات خود هستم، در ادامه خاطراتش نوشت:‌« چون اجساد را به خانواده های قربانیان تحویل نمی دادیم راهی جز این نداشتیم که اجساد را به عنوان وعده های غذایی در برابر سگ های ارتش قرار دهیم در نتیجه بسیاری از این قربانیان طعمه سگ ها شده بود».

به گزارش پایگاه خبری المختصر، جردن این رفتار را غیر انسانی خواند و افزود: « ما با چشمانمان می دیدیم که چگونه سگ ها جسد انسان ها را پاره پاره می کردند در نتیجه به همراه چند تن از افسران به فرماندهان بالاتر اعتراض کردیم و حتی تهدید کردیم اگر این روند ادامه یابد به نافرمانی نظامی اقدام خواهیم کرد در نتیجه فرماندهان مجبور شدند رفتارشان را عوض کنند و دستور دفن جمعی کشته ها را صادر کنند».

هم زمان با انتشار این خبر منابع حقوقی در آمریکا اعلام کردند:« اگر نوشته های این افسر ارتش صحت داشته باشد مسببان این اقدمات وحشیانه باید در دادگاه های آمریکایی و بین المللی به اتهام جنایت جنگی و شکنجه محاکمه شوند».

۱۳۹۱/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...