نسخه چاپی

برتری بسكتبالیست‌های ایران برابر كره

تیم ملی بسكتبال ایران در پایان پ رقابتش برابر كره جنوبی از مرحله یك چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا از حریفش پیش است.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف کره‌جنوبی رفته که در پایان نیمه نخست با نتیجه *75 بر 60 از قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 پیش است. ایران در این مسابقه با ترکیب مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی،‌اوشین ساهاکیان و حامد حدادی رقابت را آغاز کرد.

کوارتر نخست: 23 بر 8 ایران

بازی با دو امتیاز حامد حدادی برای ایران آغاز شد. دفاع خوب ملی‌پوشان ایران از همان ابتدا مشهود بود که اجازه کار به بازیکنان کره نمی‌داد و آنها نمی‌توانستند در حمله موفق باشند و سراسیمه توپ‌هایشان را به سمت سبد ایران پرتاب می‌کردند که بی‌ نتیجه بود. در طرف دیگر میدان نیز ملی‌پوشان بسکتبال ایران از فرصت‌هایشان استفاده نمی‌کردند تا بالاخره بعد از دو دقیقه صمد نیکخواه بهرامی چهارمین امتیاز را نیز کسب کرد.

شوت سه امتیازی حامد آفاق ایران را 7 بر صفر از حریفش پیش انداخت. با ایجاد این اختلاف امتیازی کره‌ای‌ها سرعت را چاشنی برنامه‌های خود کرد و توانست چهار امتیاز بدست بیاورد. دفاع خوب ایران فرصت‌های حمله خوبی در اختیار ملی‌پوشان قرار می‌داد و آنها نیز با پاس‌های مهدی کامرانی امتیاز کسب می کردند.

برتری ملی‌پوشان در این کوارتر همچنان ادامه داشت و فاصله امتیازی به 10 نیز رسید. کره ای‌ها در دو دقیقه به پایان کوارتر نخست تنها 8 امتیاز کسب کرده‌بودند و در طرف مقابل نمی‌توانستند برابر حمله‌های ایران کاری از پیش ببرند. قدرت زیر سبد ایران در دفاع و حمله کره‌ای‌ها را آزار می‌داد و ملی‌پوشان نیز با استفاده از همین برتری امتیاز کسب می‌کردند و در پایان کوارتر اول را با نتیجه 23 بر 8 به سود خود تمام کردند.



کوارتر دوم: 17 بر 13 کره جنوبی

ترکیب ایران در کوارتر دوم تغییراتی داشت؛ کاردوست، حسن‌زاده و مشایخی وارد زمین شده‌بودند. کره‌ای‌ها نمی‌توانستند از دفاع ایران عبور کنند و یا سراسیمه شوت می‌زدند و یا زمان مالکیتشان از دست می‌رفت. کره‌ای‌ها تغییرات زیادی در سیستم‌های حمله‌ای خود داشتند و سعی می‌کردند از دفاع ایران عبور کنند و بعد از گذشت چهار دقیقه از کوارتر دوم امتیازهای خود را به عدد 14 رساندند اما در دفاع ناکام بودند و ملی‌پوشان ایران امتیازهای خود را افزایش می‌دادند. ایران 26 بر 14 از کره‌جنوبی پیش بود و این برتری‌اش را حفظ کرده‌بود.

کره‌ عملکرد سریعی داشت و با سرعت بالا توپ را از دفاع به حمله منتقل می‌کرد و همین موضوع باعث شد تا دیرک باوئرمان بازیکنان سرعتی‌اش را به زمین بفرستد تا بتوانند از سرعت حریف کم کنند. شوت‌های پیرامونی کره دوباره در کوارتر دوم شروع شد و این تیم به هفدهمین امتیازش نیز رسید. در ادامه برتری برای تیم کره‌جنوبی بود و بازیکنان شوت‌زن آنها به خوبی از فرصت‌هایشان استفاده می‌رکردند و امتیاز می‌گرفتند.

دو دقیقه به پایان کوارتر دوم باقی مانده بود و ایران 30 بر 20 از حریفش پیش بود. کره‌ای‌ها در این کوارتر اختلاف امتیازی را کاهش دادند و در دفاع نیز بهتر عمل می‌کردند. شوت سه امتیازی صمد نیکخواه بهرامی دوباره فاصله امتیازی ایران و کره را به عدد 10 رساند و خیال باوئرمان کمی راحت شد اما هنوز پرتاب‌های منطقه‌ای کره به سمت سبد ایران ادامه داشت.

جانگیان چویی بازیکن شماره 5 کره جنوبی در دقایق پایانی مسوول کنتر حدادی بود که با ضربه‌های آرنج کارش را انجام می‌داد. همین موضوع عصبانیت حدادی و باوئرمان را در پی داشت. حامد حدادی در یک صحنه به ضربه‌های او واکنش هم نشان داد.

کوارتر دوم این مسابقه در نهایت با نتیجه 17 بر 13 به سود کره تمام شد اما این ایران بود که در نیمه نخست 36 بر 25 به پیروزی رسید.



سیانگیان لی بازیکن شماره 33 کره جنوبی نیز که جزو مهره‌های شروع کننده بازی بود درمیانه کوارتر دوم آسیب دید و دیگر نتوانست تیمش را همراهی کند. او را صندلی چرخدار به رختکن بردند. نکته جالب توجه در صحنه مصدومیت او عکس العمل نیمکت ایران بود که خیلی داور را از آسیب دیدگی شدید او با خبر کردند.

۱۳۹۴/۷/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...