نسخه چاپی

كوتاهی و مماشات آقای ظریف دولت سعودی را گستاخ كرد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت كه ظریف به جای ماندن در نیویورك و دست دادن به اومابا باید برای پیگیری حادثه منا به كشور می‌آمد.

به گزارش نما ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان باید برای پیگیری حادثه منا در آن روز نخست نیویورک را ترک می‌کرد، گفت: ایشان باید برای پیگیری جدی‌تر مسائل حتی در عربستان حضور می‌یافت و همچنین با سایر کشورهای اسلامی نسبت به پیگیری این فاجعه سنگین برای امت اسلامی رایزنی می‌کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این فاجعه بیش از پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی هم مجروح شدند، ادامه داد: در این فاجعه نیز تعداد جان باختگان و مجروحین ایران بسیار زیاد بودند که بر اساس این موضوع آقای ظریف متأسفانه با این مسئله عادی برخورد کرد و جدی نگرفت تا جایی که این برخورد موجب گستاخی وزیر امور خارجه عربستان شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: برخورد نامناسب آقای ظریف و مماشات او موجب حرف‌های هتاکانه و گستاخانه وزیر امور خارجه عربستان در مورد رئیس‌جمهور شد.

آقامحمدی با اشاره به دست دادن آقای ظریف و اوباما در حاشیه هفتادمین نشست سازمان ملل اظهار داشت: این حرکت خلاف عرف و خط مشی کلی نظام بود.

وی تأکید کرد:‌ بحث مذاکره با آمریکا فقط محدود به مسائل هسته‌ای بود نه اینکه آقای ظریف این موضوع را بهانه کند و بروند با یکدیگر قرار و مدار بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: این دست دادن و اتفاق یا دیدار مطمئناً بدون حساب و کتاب انجام نشده و حتماً یک کارشکنی است و آقای ظریف باید پاسخ جدی دهد.

آقامحمدی افزود: اینگونه رفتارها فقط به مشکلات ما می‌افزاید و عزت‌فروشی می‌کنیم و عزت امام و انقلاب و شهدا را با این کارها می‌فروشیم.

۱۳۹۴/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...