نسخه چاپی

عربستان حتی یك عذرخواهی در مورد فاجعه منا نكرد

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان این‌كه فاجعه منا، واقعیت دولت سعودی را پیش روی جهان نهاد، گفت: عربستان در این فاجعه حتی یك عذرخواهی از ملت‌های مسلمان انجام نداد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی بعدازظهر امروز در جلسه هفتگی جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: ما بنا نداشته و نداریم موضوع حادثه منا را سیاسی جلوه دهیم اما رفتارهای دولت سعودی واقعاً غیرمنصفانه و غیرانسانی بود و انتظار است فاجعه منا بدون هیچ مصلحت‌سنجی از سوی دولت پیگیری شود.

وی افزود: خواسته مردم پیگیری حادثه منا توسط دولت است که در پیگیری موضوع حادثه دلخراش منا نباید مسایل فرعی و حاشیه‌ای عنوان شود و اصل موضوع زیر سؤال و به حاشیه برود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: دولت عربستان به دلیل وقوع فاجعه رمی جمرات و منا حتی یک عذرخواهی از مردم جهان به‌ویژه مسلمانان نکرد و سعودی‌ها با قضا و قدر خواندن این بی مدیریتی سعی کردند آن را عادی جلوه دهند اما موضع خوب جمهوری اسلامی منا باعث شد تا دنیا متوجه شود عربستان دنبال فرافکنی است.

رضایی اضافه کرد: دولت سعودی، متهم کردن دیگران و رفع مسئولیت خطاها از سوی خود با پرداخت غرامت است اما این بار ابعاد فاجعه به حدی است که تمام مسلمانان خواستار روشن شدن موضوع تا به آخر هستند.

وی تصریح کرد: از مدت‌ها پیش‌تر نوعی تقابل از سوی دولت سعودی با جمهوری اسلامی شکل‌گرفته و اکنون نیز اگرچه جمهوری اسلامی بنا ندارد بر طبل اختلاف بکوبد اما مقتدرانه پیگیر استیفای حقوق ملت است و در این زمینه مقام معظم رهبری با قاطعیت بیان کردند که کوچکترین اهانت و بی‌حرمتی به پیکرهای حجاج درگذشته ایرانی پذیرفتنی نخواهد بود.

رضایی با بیان اینکه جان‌باختگان حادثه منا باید در اوج احترام در کشور تشییع شوند، بیان کرد: در صورت اعلام زمان تشییع این افراد، مردم باید حضور باشکوه و مناسبی در آیین تشییع‌جنازه جان‌باختگان داشته باشند.

به گزارش فارس، بنا به اظهار مدیر حج و زیارت استان فارس شمار حاجیان جان‌باخته فارس در جریان حادثه رمی جمرات در منا به 49 نفر بوده اما هنوز زمان دقیق دریافت اجساد جانباختگان و تشییع پیکرهای حاجیان جان‌باخته استان فارس در حادثه منا مشخص نشده است.

امسال بیش از 3 هزار و 300 زائر از استان فارس به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر مرد و یک هزار و 800 نفر زن هستند و بازگشت حجاج استان فارس از هفتم مهرماه جاری از جده به شیراز آغازشده و تا چهاردهم این ماه ادامه دارد.

۱۳۹۴/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...