نسخه چاپی

رئیس كمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با نما هنوان كرد:

كاهش اختیارات دهیاری ها برای جلوگیری از زمین خواری

عکس خبري -کاهش اختيارات دهياري ها براي جلوگيري از زمين خواري

محمدعلی پور مختار گفت : یكی از تصمیمات كه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گرفته شده این است كه حد مجاز اختیارات دهیاری ها تعریف شود .

محمدعلی پور مختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفتگو با خبرنگار نما درباره ورود جدی کمیسیون اصل نود مجلس به موضوع زمین خواری در منطقه حیران گفت : ما به این ماجرا ورود کردیم و این موضوع در کمیسیون اصل نود بررسی شده است. گزارش خوبی را هم وزرای راه و کشاورزی ،معاونت وزارت کشور و استانداری اردبیل در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان کردند در منطقه حیران ما شاهد ناهماهنگی های زیادی بودیم و تقریبا چیزی حدود 200 واحد خارج از طرح هادی مجوز ساخت و ساز گرفتند و 300 واحد هم داخل طرح هادی در داخل اراضی کشاورزی این تخلفات را با صدور مجوزهای غیرقانونی از سوی دهیاری های این سه روستا انجام دادند.
پور مختار ادامه داد : با حضور جدی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و تصمیمات خوبی گرفته شده قرار است گزارش کاملی تهیه شود، در کنار این حرکت طبق مستندات موجود قوه قضاییه ورود خوبی به این مورد داشت و گزارش مفصلی هم آقای اژه ای تهیه کردند تقریبا هماهنگی خوبی در این ارتباط شده است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به دوره زمانی صدور مجور های غیرقانونی در منطقه حیران گفت : در طول یکی دو سال گذشته عمده این تخلفات صورت گرفته است.
رئیس کمیسیون اصل نود در خصوص تخلفات دهیاری ها در منطقه حیران خاطرنشان کرد : در تخلفاتی که در منطقه گردنه حیران انجام شده شاهد بودیم عمده مجوزها را دهیاری ها صادر کردند دهیاری ها مجاز نیستند در اراضی فاقد کاربری مسکونی و در اراضی کشاورزی و جنگلی مجوز ساخت صادر کنند. متاسفانه این چندمین بار است که این اتفاق رخ می دهد ، یکی از تصمیمات که در ستاد گرفته شده این است که حد مجاز اختیارات دهیاری ها تعریف شود و این هماهنگی بین وزارت راه و بنیاد مسکن ، وزارت جهاد کشاورزی باشد که اگر قرار است مجوز ساخت و سازی داده شود در کمیسیون مشترک این مجوزها داده شود.

۱۳۹۴/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...