نسخه چاپی

شكست تیم ملی بسكتبال مقابل چین در پایان نیمه نخست

تیم ملی بسكتبال ایران نیمه نخست دیدار برابر چین در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا را واگذار كرد.

به گزارش نما به  نقل از مهر، تیم ملی بسکتبال ایران که از ساعت ۱۵ امروز جمعه برای کسب جواز صعود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا در چین به مصاف میزبان مسابقات رفته است، نیمه نخست این دیدار را با عملکردی دور از انتظار به حریف خود واگذار کرد.

کوارتر اول: ناکامی در پرتاب و شکست ایران
در غیاب حامد آفاق که در جریان کوارتر سوم دیدار روز پنجشنبه برابر کره جنوبی از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شد، تیم ملی بسکتبال دیدار حساس و تعیین کننده برابر چین را با ترکیب صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان و جواد داوری که به جای آفاق در ترکیب قرار گرفته بود، آغاز کرد. وی ژائو ،یانیوهانگ دینگ، ژو پنگ، یی ژیان لیان و ژو کی نیز بازیکنانی بودند که ترکیب اولیه چینی ها را تشکیل می دادند.

کوارتر نخست دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و چین با بلاک حدادی توسط بازیکن تیم مقابل آغاز شد. بعد از گذشت حدود یک دقیقه این حرکت توسط ملی پوشان ایران به نوعی تلافی شد تا ثابت شود دو تیم بازی حساسی پیش رو دارند. ۲ دقیقه از کوارتر نخست گذشته بودکه چینی ها اولین دو امتیاز خود و بازی را کسب کردند در ادامه خطایی که مهدی کامرانی مرتکب آن شد، موقعیت دیگری را برای امتیازآوری در اختیار بازیکنان چین فراهم کرد. ازاینجا به بعد بود که رقابت دو تیم تقریبا سرعت بیشتری پیدا کرد.

اولین امتیاز تیم ایران هم در دقیقه ۷ و به دنبال خطای بازیکنان چین و پرتاب های آزاد صمد به دست آمد. بعد از آن درگیری کوچکی میان حدادی و ژیان لیان ایجاد شد که با دخالت داور و دیگر بازیکنان ختم به خیر شد. بعد از آن رقابت نزدیک دو تیم باعث شد برای دقایقی بازیکنان دو تیم پرتاب ها و شوت های ناموفقی داشته باشند و نتیجه بازی در عدد ۶ بر ۴ ثابت مانده بود اما در نیمه کوارتر چینی ها از یکی از دو پرتاب آزاد خود امتیاز گرفتند. بعد از بازیکنان ایران در یکی دو صحنه قصد نفوذ به زیر سبد چینی ها را داشند اما دفاع محکمی که آنها داشتند، ملی پوشان کشورمان را در این امر ناکام گذاشت تا اینکه البته خطای بازیکنان چین و پرتاب حدادی یک امتیاز دیگر به اندوخته های ایران اضافه کرد.

در ادامه و بعد از اینکه بازیکنان چین در یک حمله موفق به کسب امتیاز شدند، بالاخره یکی از پرتاب های جواد داوری وارد سبد شد و سه امتیاز از آن تیم ایران شد. در کل در این کوارتر ملی پوشان ایران در کسب امتیاز از پرتاب هایی که داشتند، خیلی خوش شانس نبودند در حالیکه بازیکنان چینی در پرتاب های راه دور خیلی موفق تر عمل کردند و با استفاده از امتیازات به دست آمده از این راه در کنار نفوذهای موفق که بعضا به دفاع ایران داشتند، توانستند کوارتر اول را با برتری ۲۱ بر ۱۲ خود تمام کنند. تعویض های باورمن در دقایق پایانی این کوارتر هم تاثیری برای تغییر این نتیجه نداد.

کوارتر دوم؛ بازگشت ایران به بازی
در آغاز کوارتر دوم هم بازیکنان چین به راحتی با جا گذاشتن دفاع ایران به گل رسیدند و داورپناه دومین بازیکنی بود که در این کوارتر موفق به کسب امتیازآوری شد. بعد از آن بازی در حالی پیگیری شد که به خاطر حساسیت مسابقه و به خصوص اختلاف امتیاز ایجاد شده، ملی پوشان ایران بارها مرتکب خطا شدند. البته به مرور این حساسیت بازی روی عملکرد چینی ها نیز تاثیر خود را گذاشت طوریکه در چند صحنه برای کنترل بازیکنان ایران مرتکب خطا شدند به خصوص اینکه ملی پوشان ایران به خوبی ستاره تیم ملی بسکتبال چین را در کنترل خود درآورده بودند.

اینگونه شد بازیکنان ایران به تدریج جریان بازی را به دست گرفتند و توانستند با امتیازآوری پیاپی خود بهامتیاز ۲۰ برسانند در حالیکه چینی ها روی امتیاز ۲۳ باقی مانده بودند که البته در ادامه  غفلت بازیکنان ایران و جا ماندن در دفاع کمک کرد تا چینی ها پنج امتیاز متوالی به دست بیاورند.

کوارتر دوم در دقیقه ۴ و در حالی که با ناکامی بازیکنان ایران در پرتاب پیگیری می شد که دو بلاک حامد در زیر سبد چینی کمک کرد تا همی تیمی های او در یک ضد حمله توسط صمد به گل برسند. از اینجا به بعد ملی پوشان ایران در کسب امتیاز حرکت رو به جلویی داشتند و توانستند اگرچه چینی ها هم همچنان موتور گلزنی خود را روشن نگه داشته بودند به خصوص پرتاب های موفقی که از راه دور داشتند اینگونه آنها این کوارتر را هم با برتری ۱۸ بر ۱۷خود تمام کردند این در حالی بود که تیم ملی بسکتبال ایران در کوارتر دوم به نسبت کوارتر نخست عملکرد به مراتب بهتری داشت و تنها یک امتیاز کمتر از حریف در این کوارتر کسب کرد.

۱۳۹۴/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...