نسخه چاپی

سوال ۱۰ نماینده از ظریف

كمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، در هفته پیش رو شاهد حضور وزرای امور خارجه، آموزش و پرورش، علوم و تعاون خواهند بود.

به گزارش نما ، مجلس شورای اسلامی در هفته آینده علاوه بر گذراندن روزهای شلوغ و پرخبر در صحن علنی، در کمیسیون‌ها نیز شاهد بررسی دستورکارهای مختلف و رفت و آمد وزرا و مسئولان اجرایی خواهد بود.

بر این اساس کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه روز یکشنبه (۱۲ مهرماه) به بررسی جدید شکایت‌های ارائه شده به این کمیسیون می‌پردازد و در ادامه اعضای این کمیسیون از کتابخانه ملی ایران بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جلسه روز یکشنبه (۱۲ مهرماه) از پارک علم و فناوری پردیس وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید می‌کنند. اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه نیز از جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو بازدید خواهند کرد.

در نشست روز سه‌شنبه (۱۴ مهرماه) این کمیسیون، وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سئوالات ۴۱ نفر از نمایندگان در این کمیسیون حاضر خواهد شد؛ وزیر علوم نیز برای پاسخ به سئوالات ۹ نماینده، میهمان کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهد بود.

کمیسیون اجتماعی در نشست روز یکشنبه خود با دعوت از سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گزارش عملکرد این نهاد را دریافت می‌کند؛ بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری (ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها) از دیگر دستور کارهای روز یکشنبه این کمیسیون خواهد بود.

کارگروه اداری و استخدامی این کمیسیون در نشست روز سه‌شنبه طرح شفاف‌سازی نمرات آزمون‌های استخدامی را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده را ارائه می‌کند و اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه از سامانه گمرکات تهران بازدید خواهند کرد.

در روز سه‌شنبه نیز سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه معاونان خود میهمان این کمیسیون خواهد بود تا گزارش عملکرد این سازمان را ارائه کند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست روز یکشنبه آخرین اخبار و تحولات منطقه را با حضور مسئولان مربوطه بررسی خواهند کرد و در روز سه‌شنبه نیز میزبان وزیر امور خارجه خواهند بود تا به سئوالات ۱۰ نفر از نمایندگان پاسخ دهد.

این نمایندگان «جواد کریمی قدوسی، زهره طبیب‌زاده نوری، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، ابوذر ندیمی، نادر قاضی‌پور، سیدعلی طاهری، سیدمرتضی حسینی، احمد سالک، جعفر قادری و اسماعیل کوثری» هستند.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه به ادامه بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دیوان محاسبات می‌پردازد.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه نیز لایحه حفاظت و احیای تالاب‌های کشور را با عنوان کمیسیون فرعی بررسی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در روز یکشنبه از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بازدید کرده و مشکلات بودجه‌ای این سازمان را از نزدیک بررسی می‌کنند.

استماع گزارش عملکرد و وضعیت اعتبارات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با حضور فرمانده این قرارگاه، مهمترین دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه است.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود تا به سئوال محمدصادق جوکار نماینده مردم یزد پاسخ دهد.

اعضای این کمیسیون در این روز وضعیت تولید داخلی و واردات دارو و تجهیزات پزشکی را در سال جاری با حضور رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در نشست روز یکشنبه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی خواهند کرد و در روز سه‌شنبه نیز از سازمان ثبت احوال کشور بازدید می‌کنند.

کمیسیون صنایع و معادن در روز یکشنبه طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات را در دست بررسی خواهد داشت؛ در این روز لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا نیز به عنوان کمیسیون فرعی در این کمیسیون مجلس بررسی خواهد شد.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه نیز از سازمان مدیریت صنعتی بازدید خواهند کرد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست روز یکشنبه بخشی از مواد طرح یک فوریتی توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی را که از صحن علنی مجلس به این کمیسیون ارجاع شده، مجدداً بررسی خواهند کرد و در روز سه‌شنبه با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در محل این سازمان نشست مشترک خواهند داشت.

بررسی مشکلات مسکن مهر پرند و پردیس از مهمترین برنامه‌های کارگروه‌های فرعی این کمیسیون اعلام شده است.

اعضای کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه هیات رئیسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تشکیل سازمان قرآن کریم را انتخاب می‌کنند و در ادامه گزارش مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت خواهند کرد.

بررسی طرح امتیازبندی ترکیب‌بندی عوامل ایثارگری نیز به عنوان دستور کار روز دوشنبه این کمیسیون اعلام شده است.

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در نشست روز یکشنبه و در ادامه برنامه‌های هفته گذشته، طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار خواهند داشت.

و در نهایت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در روز یکشنبه با دعوت از مدیران عامل بانک‌های ملت و کشاورزی، گزارش عملکرد آنها را در خصوص خرید تضمینی گندم دریافت می‌کنند. اعضای کمیسیون همچنین لایحه موافقتنامه حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر را در دستور کار خواهند داشت.

۱۳۹۴/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...