نسخه چاپی

500 كودك؛ قربانی جنایات سعودیها در یمن

سازمان ملل متحد از شهادت بیش از 500 كودك از آغاز حمله متجاوزان سعودی به یمن خبر داد و درباره 1.7 میلیون كودك دیگر كه در معرض گرسنگی قرار دارند، هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، کریستوف بولیراک سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد "یونسیف" گفت: در طول 6 ماه از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن که از 26 مارس گذشته و در حمایت از عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (فراری و مستعفی) این کشور آغاز شد؛ 505 کودک قربانی و 702 کودک دیگر مجروح شدند.

بولیراک در گفت وگو با خبرنگاران در ژنو با اشاره به این که کودکان یمنی در بمباران و درگیری های خیابانی کشته شده اند؛ گفت: این ارقام ممکن است دقیق نباشد.

وی افزود: اوضاع برای کودکان هر روز بدتر می شود که این موضوع وحشتناک است. در یمن به عنوان کشوری که 80 درصد جمعیت آن بالای 18 سال سن دارند؛ در حال حاضر 10 میلیون کودک و نوجوان به شدت به کمک های انسان دوستانه نیازمند هستند.

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل ضمن اشاره به اوضاع فجیع انسانی در یمن و کاهش کمک مالی سازمان های امدادرسان و دشواری در رساندن کمک به دست نیازمندان هشدار داد که این وضعیت، بیش از خشونت های جاری در یمن باعث مرگ و میر کودکان خواهد شد.

بولیراک افزود: ما می توانیم با جلوگیری از شیوع بیماری، تعداد بیشتری از کودکان را در مقایسه با کسانی که با بمب و گلوله کشته می شوند، نجات دهیم. همانطور که مشخص است، سطح تغذیه در یمن حتی قبل از درگیری ها بسیار پایین بود.

وی هشدار داد: تعداد کودکان زیر 5 سال که با خطر سوء تغذیه حاد روبرو هستند، در سال جاری 3 برابر شده و به 537 هزار نفر رسیده است؛ در حالی که قبل از شروع جنگ 160 هزار نفر بود.

بولیراک افزایش موارد به خدمت گرفتن کودکان را در کشورهایی که دچار جنگ هستند، محکوم کرد و گفت: درسال جاری 606 کودک برای امور نظامی به کار گرفته شده اند که این آمار نسبت به سال 2014 چهار برابر شده است.

۱۳۹۴/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...