نسخه چاپی

دپوی بیش از ۸ میلیون تن سیمان مازاد در انبارها

دبیر انجمن صنفی كارفرمایان صنعت سیمان با اعلام اینكه كارخانجات سیمان در شرایط خاصی قرار دارند، گفت: در حال حاضر ماهانه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان در كشور تولید می شود كه ماهانه یك میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن مازاد است.

به گزارش نما، عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه نیاز ماهانه کشور به سیمان حدود 4 میلیون تن است، اظهار داشت: در حال حاضر ماهانه 5 میلیون و 200 هزار تن سیمان در کشور تولید می شود که 1200 هزار تن آن مازاد است.

وی با بیان اینکه البته کشور ظرفیت تولید 6 میلیون و 500 هزار تن سیمان را در ماه دارد، افزود: اصولاً تولید سیمان براساس نیاز سنجی بازار است اما تولید کلینکر به عنوان یک ماده سیمان در پرسه های مختلف انجام می‌شود و مشکلی در نگهداری آنها در انبارها حتی تا یک سال و نیم وجود ندارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ما با مازاد 8 میلیون تنی سیمان روبه هستیم که در تلاشیم با افزایش بازارهای صادارتی محصولات را در بازارهای بین المللی به فروش برسانیم.

شیخان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 18 میلیون و 800 هزار تن سیمان صادرشده است، تصریح کرد: 65 درصد بازار صادارتی ما کشور عراق بود که امروز با توجه به شرایط امنیتی این میزان کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه تولید سیمان در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه 10 درصد کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر کارخانجات سیمان در شرایط خاصی قرار دارند به نحوی که با کمبود نقدینگی قادر به پرداخت هزینه های خود نیستند که در این رابطه دولت باید حمایت های لازم را انجام دهد.

۱۳۹۴/۷/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...