نسخه چاپی

خیارشور در شیوع بیماری سرطان مؤثر است

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: خیار شور در شیوع بیماری سرطان موثر است.

به گزارش نما، نسرین علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از عاداتی که در این فصل بین بسیاری از خانواده ها رواج دارد درست کردن شوری های مختلف نظیر خیار شور است.

وی ادامه داد: یکی از مضرات خیارشور وجود نمک زیاد در آن است که موجب بروز فشار خون و بیماری های قلبی می شود.

علیزاده گفت: خیارشورهایی که به صورت خانگی تهیه می شوند احتمال کپک زدگی در آن وجود دارد که این موضوع خود در شیوع و بروز سرطان بسیار تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: مشکل دیگری که در تهیه خیار شور وجود دارد استفاده از بطری های یک بار مصرف برای گذاشتن مواد خیار شور در داخل آن است که در چنین صورتی مواد تشکیل دهنده بطری یکبار مصرف با ترکیبات خیار شور واکنش هایی برقرار می کنند که به سیستم گوارشی آسیب می زند.

علیزاده افزود: شوری گذاشت شیوه ای برای نگهداری مواد غذایی در گذشته بوده و نمی توان گفت که افراد به دلیل داشتن فواید آن، اقدام به این کار می کردند.

علیزاده با اشاره به اینکه خیار شور جزء آن دسته از مواد غذایی است که باید در حد چاشنی مورد مصرف قرار گیرد، اضافه کرد: با آمدن فصل پاییز شاهد مصرف روزانه آن در بین خانواده ها هستیم که این نوع مصرف برای افرادی که دارای نارسایی کلیوی هستند و باید مصرف نمک خود را کنترل کنند، بسیار مشکل ساز خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دسترسی به میوه جات و سبزیجات در تمام فصول سال وجود دارد بهتر است مردم از این عادت مضر فاصله گیرند.

۱۳۹۴/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...