نسخه چاپی

هاشمی: وضع موجود نتیجه سوءمدیریت‌هاست

عکس خبري -هاشمي: وضع موجود نتيجه سوءمديريت‌هاست

مردم صاحبان اصلی نظام و انقلابند/وضع موجود نتیجه برخی سوءمدیریت‌هاست/آلودگی جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعیض جوانان را آزار می‌دهد/تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در صورت حفظ وحدت ملی به ما آسیب نمی‌رساند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از طلاب، روحانيون و نيز مسئولين و فعالين سياسي استان قزوين، در آستانه ماه مبارك رمضان، اين ماه را هديه خداوند به امت اسلامي براي سلامت نگه داشتن روح و جسم آنان خواند و گفت: از ديد قرآن كريم هدف از روزه‌داري، انسان‌سازي از طريق تحصيل تقوي است و اگر ما توانستيم در اين ماه عزيز به اين هدف نزديك شويم، سود برده و در غير اين صورت دچار ضرر و خسران شده‌ايم.

به گزارش ایلنا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ماه رمضان را ماه رحمت الهي خواند و افزود: جامعه‌اي كه ماه رمضان را درست طي كند، تمام سالش بيمه شده است و خدا نكند كه فرشتگان الهي در اين ماه پربركت دست خالي از امت اسلامي، نزد خداوند باز گردند و شياطين كه در اين ماه دربند هستند خوشحال شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش گلايه‌هاي برخي از حاضران را از اوضاع سياسي، اقتصادي و فرهنگي جامعه، به حق و تأسف‌بار خواند و با بيان هدف حضرت امام و مردم ايران از مبارزه با رژيم ستمشاهي تصريح كرد: به رغم فشارهاي خارجي انتظار اين است كه پس از گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب با ثروت خدادادي نفت و وجود زيربناهاي توليد و توسعه، پيشينه تاريخي، فرهنگي و ديني مردم ايران، مشكلات و معضلات فرهنگي، اقتصادي و سياسي كاهش يافته و آثار دروغ و فقر و فساد در جامعه از بين برود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني وضع موجود را نتيجه برخي سوءمديريت‌ها دانست و گفت: خداوند با پيروزي انقلاب و تأسيس نظام اسلامي بر مبناي معارف اهل بيت(ع)، حجّت را بر ما تمام كرده است و تهديدها و تحريم‌هاي دشمنان در صورت حفظ وحدت ملي و تدبير و تصميم‌گيري درست در نهايت به ما آسيب نخواهد رساند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به روايتي از مولاي متقيان افزود: حضرت علي(ع) مي‌گويد «اگر كسي آب و خاك داشته باشد و فقير بماند از خدا دور است » حال آنكه ما بر دريايي از نفت ، گاز و منابع آب و خاك و هوا و موقعيت بي نظير جغرافيايي، ثروت خدادادي قرار داريم و بايد قدردان اين نعمت‌ها براي خدمت به مردم باشيم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به وضع فرهنگي و اخلاقي جامعه اشاره كرد و گفت: آنچه بيش از مشكلات اقتصادي مردم و به خصوص جوانان را آزار مي‌دهد، تشديد آلودگي جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعيض است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيروزي نظام جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون پس از انقلاب اسلامي را مرهون لطف خداوند و پشتيباني بي‌دريغ مردم خواند و تصريح كرد: اگر ما مردم را صاحبان اصلي نظام و انقلاب و موفقيت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان مي‌دانيم، نبايد اجازه دهيم عده‌اي تندرو نظام را از پشتوانه مردمي‌اش خالي و به جاي آنان تصميم بگيرند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پايان با بيان خدمات آيت‌الله محمدي تاكندي و حجت‌الاسلام والمسلمين عليخاني در خطه شهيدپرور قزوين، آرزو كرد به بركت ماه مبارك رمضان، عبادات همه مسلمين مورد پذيرش خداوند قرار گرفته و قصور و تقصيرها بخشيده شود.

در ابتداي اين ديدار آيت‌الله محمدي تاكندي نماينده سابق مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مبارزات و خدمات آيت‌الله هاشمي رفسنجاني قبل و بعد از انقلاب اسلامي، ايشان و مقام معظم رهبري را دو بال پرواز حضرت امام(ره) در عرصه‌هاي گوناگون خواند و گفت: نبايد سوابق و خدمات ياران حضرت امام به خصوص آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را به راحتي ناديده گرفت و تا زماني كه اين بزرگان هستند و مدبرانه براي نظام و انقلاب تصميم‌گيري مي‌كنند، انقلاب و نظام آسيب نخواهد ديد.

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين عليخاني و سه تن از فعالين استان قزوين به تشريح وضعيت استان و دغدغه‌هاي مردم و نخبگان كشور پرداختند.

۱۳۹۱/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...