نسخه چاپی

صادرات و واردات آب مجازی مدیریت شود

مدیر‌عامل آبفای شهری همدان با بیان اینكه باید مدیریت صادرات و واردات آب مجازی را داشته باشیم، گفت: باید محصولات كم‌آب‌بر صادر و پر‌آب‎بر وارد شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید‌هادی حسینی‌بیدار ظهر امروز در همایش طلایه‌داران نور و مدیریت مصرف در همدان با بیان اینکه شرکت آبفای استان به 29 شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: از یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت استان یک میلیون و 88 هزار نفر زیر پوشش این شرکت قرار دارند.

وی با بیان اینکه شرکت آبفا با 385 مشترک در دو بخش آبرسانی و دفع فاضلاب اقداماتی انجام می‌دهد، افزود: امسال 40 درصد کاهش بارندگی داشتیم که در بلندمدت این کاهش 35 درصد بوده است.

مدیر‌عامل آب و فاضلاب شهری همدان با بیان اینکه در خدمات‌رسانی به دلیل افت منابع زیر‌زمینی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: سیاست‌های کلی در گذشته سبب تغییر مدیریت از عرضه به تقاضا شده است.

وی با اشاره به اینکه تعادل‌بخشی بین عرضه و تقاضا باید مدیریت شود و تغییر در الگوی مصرف داشته باشیم، با اشاره به عوامل عمده ایجاد تنش در منابع آبی افزود: رشد جمعیت، توسعه کشاورزی، تغییر اقلیم و خشکسالی، گسترش صنایع، ارتقای شاخص‌های بهداشت، شاخص‌های بهداشت، روند روبه رشد آلاینده‌های آبی و نگرش سنتی به آب از جمله این عوامل است.

حسینی‌بیدار وضعیت آبی را در استان سخت و مشکل‌دار دانست و گفت: کاشت محصولات پر‌آب‌بر در کاهش منابع زیر‌زمینی تأثیر دارد و باید در مصرف آب فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه باید مدیریت صادرات و واردات آب مجازی را داشته باشیم، افزود: باید محصولات کم‌آب‌بر صادر و پر‌آب‎بر وارد شود و در حین انجام این کار برای تغییر الگوی کشت نیز تلاش کنیم.

۱۳۹۴/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...