نسخه چاپی

كیانوش رستمی:

در عمل وقت زیادی نداریم

یكی از تصمیمات درستی بود كه برای پیشرفت اعضای تیم‌ملی از سوی فدراسیون شد. ما به خاطر شرایط آب‌و هوایی كه در بهار و تابستان داشتیم هر ماه در شهری كه از شهر قبلی شرایط مساعدتری داشت، تمرین می‌كردیم تا ضمن بالارفتن روحیه بچه‌ها كه به خاطر تنوع سفر ایجاد می‌شد از لحاظ تنفسی هم ورزشكاری دچار مشكل نمی‌شد و سلامت تمامی ملی‌پوشان حفظ می‌شد.

یکی از تصمیمات درستی بود که برای پیشرفت اعضای تیم‌ملی از سوی فدراسیون شد. ما به خاطر شرایط آب‌و هوایی که در بهار و تابستان داشتیم هر ماه در شهری که از شهر قبلی شرایط مساعدتری داشت، تمرین می‌کردیم تا ضمن بالارفتن روحیه بچه‌ها که به خاطر تنوع سفر ایجاد می‌شد از لحاظ تنفسی هم ورزشکاری دچار مشکل نمی‌شد و سلامت تمامی ملی‌پوشان حفظ می‌شد.
حضور ملی‌پوشان وزنه‌بردار در رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری کشور موجب شده تا آنها از شرایط اردوی تیم ملی دور نشوند. پس از آنکه اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری در شهرهای مختلف برگزار نشد و اردوهای پایانی به تهران منتقل شد، فدراسیون وزنه‌برداری تصمیم گرفت رقابت‌های لیگ را هم در تهران برگزار کند تا وزنه‌برداران تیم ملی بدون خارج‌شدن از اردو تنها در روز مسابقات روی تخته بروند و آمادگی‌شان از دست نرود. این برنامه‌ریزی صحیح کمک خواهد کرد تا ملی‌پوشان وزنه‌بردار با آمادگی کامل‌تری در مسابقات جهانی هیوستون آمریکا که حکم مسابقات انتخابی المپیک را هم دارد،‌ شرکت کنند. درباره آخرین وضعیت تیم‌ملی با کیانوش رستمی ملی‌پوش با سابقه کشورمان به گفتگو نشستیم.

با توجه به اینکه کمتر از 2 ماه تا شروع مسابقات جهانی مانده، آمادگی‌ات در چه سطحی است؟

شاید در حرف روزهای زیادی تا شروع مسابقات باقیمانده؛ اما در عمل وقت زیادی نداریم. حریفان ما به خوبی در حال کارکردن هستند و هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند. بنابراین ما هم باید استفاده کامل را از زمانی که در اختیار داریم، ببریم تا با آمادگی کامل راهی آمریکا شویم. در این مدت که گذشته تمرینات بسیار خوبی انجام دادم و به رکوردهای مدنظرم رسیده‌ام. تلاشم این است که اگر شد حتی به وزنه‌های بالاتر از رکورد قبلی‌ام نیز حمله کنم. الحمدالله مصدومیت خاصی ندارم و شانس این را دارم که بتوانم به مدال طلای مسابقات دست یابم.

در این مدت شاهد این بودیم که اردوهای تیم ملی در شهرهای مختلفی برگزار می‌شد و 3 ماه است که به تهرانم برگشته‌اید. علت برگزاری اردوهای مختلف تیم ملی در شهرهای مختلف چه بود؟

به نظرم یکی از تصمیمات درستی بود که برای پیشرفت اعضای تیم‌ملی از سوی فدراسیون شد. ما به خاطر شرایط آب‌و هوایی که در بهار و تابستان داشتیم هر ماه در شهری که از شهر قبلی شرایط مساعدتری داشت، تمرین می‌کردیم تا ضمن بالارفتن روحیه بچه‌ها که به خاطر تنوع سفر ایجاد می‌شد از لحاظ تنفسی هم ورزشکاری دچار مشکل نمی‌شد و سلامت تمامی ملی‌پوشان حفظ می‌شد.

یکی دیگر از تصمیمات آگاهانه‌ای که از سوی فدراسیون گرفته شد، برگزاری رقابت‌های لیگ در تهران بود. از عملکرد خودت در تیم ذوب‌آهن راضی بودید؟

قطعا راندمان کارم بهتر بود؛ چرا که در اردوی تیم ملی تمرینات خوبی را گذرانده بودم و نیازی نبود به خاطر انجام مسابقه خود از تهران تا اصفهان بروم. طی‌کردن چنین مسافتی آن هم به صورت رفت و برگشت باعث خستگی‌ام می‌شد و مانع جدی در روند آماده‌سازی‌ام جهت حضور در رقابت‌های جهانی بود. امسال با تدبیر رئیس فدراسیون شاهد این هستیم که رقابت‌ها با نظم بیشتری شروع شده و برنامه‌ریزی مناسبی دارد. برگزاری مسابقات لیگ در تهران باعث شده تا بچه‌ها اردوی تیم ملی را ترک نکنند و امیدوارم انجام مرتب لیگ کمک کند تا استعدادهای بیشتری در کشور شناسایی شوند.

از ابتدای سال تا به امروز نمایندگان وادا از تو و دیگر ملی‌پوشان تست دوپینگ گرفته‌اند؟

خیر، در چند ماه گذشته که شاهد چنین اتفاقی نبودیم. معمولا نمایندگان کمیته جهانی و کمیته ملی مبارزه با دوپینگ به‌صورت ناگهانی سر تمرینات حاضر می‌شوند تا ورزشکاران را غافل‌گیر کنند. تصمیمی که کاملا درست است و احتمالا پیش از شروع رقابت‌های جهانی آمریکا رخ خواهد داد. در هرصورت من که آماده‌ام هر زمانی خواستند از من تست دوپینگ بگیرند.

پاداش 10 میلیونی کمیته ملی المپیک به ورزشکارانی که سهمیه می‌گیرند یکی از تصمیمات درستی بود که از سوی این کمیته گرفته شد. آیا فدراسیون وزنه‌برداری هم در این زمینه قولی به ملی پوشان داده است؟

فدراسیون که هنوز قولی مبنی بر دادن پاداش نداده است؛ اما جا دارد از کمیته ملی المپیک تشکر کنم که این دوره برخلاف دوره‌های قبل شرایطی را فراهم کردند که ورزشکاران انگیزه دوچندانی برای حضور در المپیک داشته باشند. البته دوره‌های قبل هم مبلغی به ورزشکاران کمک می‌شد که در قالب هزینه سفر پیش از اعزام به مسابقات در اختیار ورزشکاران قرار می‌گرفت. کاری به مبلغ این پاداش ندارم؛ اما همین که بلافاصله پس از کسب سهمیه داده می‌شود، امید فراوانی به کسی که ورودی المپیک را به دست آورده، می‌دهد.

جدی‌ترین حریفانت در مسابقات جهانی آمریکا چه کسانی هستند؟

قطعا نفراتی که از روسیه، بلاروس، چین، ازبکستان و بلغارستان در این رقابت‌ها روی تخته می‌روند، جدی‌ترین حریفانم برای گرفتن مدال طلا هستند. در مسابقات سال گذشته 178 کیلوگرم در یک ضرب،213کیلوگرم در دوضرب و با مجموع 391 کیلوگرم طلا گرفتم. من نباید این امید را داشته باشم که با تکرار رکورد سال گذشته‌ام می‌توانم مدال بگیرم، چرا که ممکن است یکی از همین رقبایم وزنه بالاتری را بالای سر ببرد. به همین خاطر کسب سهمیه المپیک کار سختی است. چون رقابت شدیدی بین وزنه‌برداران وجود دارد. مسابقات جهانی بچه بازی نیست و باید با آمادگی بالای صد درصد در این رقابت‌ها شرکت کرد تا به موفقیت رسید. البته من این رقابت را دوست دارم و خوشحالم که وزنه‌برداران سراسر جهان برای موفقیت تلاش می‌کنند. کسب مدال طلا در چنین شرایطی ارزش بیشتری دارد.

۱۳۹۴/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...