نسخه چاپی

چند سئوال از قضات آمریكایی!

خانواده های كشته شده و مجروح گشته در حملات وحشیانه هوایی و زمینی و دریایی آمریكا به عراق و افغانستان، به كدام محكمه و دادگاه باید مراجعه كنند و غرامت بگیرند؟

به گزارش نما، «سید مسعود علوی» در سرمقاله روزنامه«رسالت» نوشت:

چند نفر از آمریکایی ها اوایل انقلاب در لبنان در یک عملیات محیرالعقول انقلابی توسط حزب الله، به درک واصل شدند. این عملیات ادامه داشت تا اینکه سرانجام، آمریکایی ها و اسرائیلی ها ترجیح دادند اشغالگری را پایان داده و جنوب لبنان را ترک کنند و مقاومت در این برهه به پیروزی شگفت انگیزی رسید.حالا خانواده های معدومین عرض شکایت به دادگاه های آمریکا برده اند و غرامت می خواهند! از چه کسی؟ از ایران! برای چه؟ استدلال می کنند چون ایران حامی حزب الله است و حزب الله هم تروریست است، پس ایران باید غرامت بدهد. قضات ابله آمریکایی هم پذیرفتند. حالا می خواهند از ایران غرامت بگیرند! لذا در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی تصویب شده که مبلغ 43 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران را بردارند و به آن خانواده ها بپردازند.

در این زمینه چند سئوال مطرح است؛

1- آنها جنازه ای چند حساب کرده اند که باید 43 میلیارد دلار از پول های ایران را مصادره کنند؟!

2- اگر این نرخ را قبول دارند، باید در پرداخت غرامت سقوط هواپیمای مسافربری ایران با موشک ناو آمریکایی هم 200 میلیارد دلار به ایران غرامت بپردازند. آیا پرداخت اند؟

3- اگر این منطق غرامت گیری را آمریکایی ها قبول دارند، آمریکا در حمله به افغانستان و عراق، صدها هزار نفر را قتل عام کرده است. بابت این عملیات تروریستی دولتی چه قدر باید غرامت به ملت و دولت افغانستان و عراق بدهند؟ خانواده های کشته شده و مجروح گشته در حملات وحشیانه هوایی و زمینی و دریایی آمریکا به عراق و افغانستان، به کدام محکمه و دادگاه باید مراجعه کنند و غرامت بگیرند؟

4- طی نیم قرن اخیر، دولت جعلی اسرائیل با حمایت آمریکا و انگلیس، صدها هزار نفر فلسطینی را به جرم دفاع از سرزمین شان با فجیع ترین عملیات تروریستی کشته اند، میلیون ها نفر را آواره نموده و خانه های آنها را بر سرشان خراب کرده اند. قضات آمریکایی این اعمال وحشیانه را به لحاظ جرم نگاری چگونه تفسیر و معنا می کنند؟ خانواده های فلسطینی بابت این اعمال تروریستی رژیم صهیونیستی، به کجا باید شکایت ببرند و غرامت خود را از چه کسی بگیرند؟ نرخ این غرامت چه قدر است؟

5- مردم مظلوم لبنان و به ویژه شیعیان جنوب این کشور همواره مورد هجوم تروریستی ارتش صهیونیستی بوده اند. ده ها مبارز لبنانی از رهبران حزب الله، بدون پنهان کاری، توسط سرویس های تروریستی رژیم اشغالگر قدس ترور شده اند. جنوب لبنان بارها توسط هواپیماهای فوق مدرن اهدایی آمریکا به اسرائیل با بمب و موشک های هدایت شونده، شخم زده شده است. هزاران نفر در این بمباران ها شهید و مجروح شده اند. خانواده های شهدای لبنان برای گرفتن غرامت از آمریکا به عنوان اصلی ترین رژیم مدافع تروریسم دولتی اسرائیل، به کدامین دادگاه مراجعه کنند؟

قضات ابله آمریکایی باید متوجه باشند اگر این نوع قضاوت و غرامت گیری به عنوان یک رویه حقوقی باب شود، باید کل بودجه سالانه آمریکا را بابت غرامت قربانیان عملیات تروریسیتی بپردازند و تمام دارایی های ثابت و جاری آمریکایی ها در پنج قاره جهان به نفع کشته شدگان حملات تروریستی آمریکا حداقل در پنجاه سال اخیر، مصادره شود. قضات آمریکایی اگر از کمترین عقلانیت حقوقی برخوردار باشند، خود را این گونه مضحکه مردم جهان و مردم ایران نخواهند کرد. خوب است حالا که کار به اینجا رسیده، بنشینند یک بار دیگر این واژگان را تعریف کنند؛ ترور چیست؟ تروریست کیست؟ نوع دولتی ترور کدام است؟ تا معلوم شود چه کسی باید غرامت بدهد و چه کسی باید غرامت بگیرد؟

۱۳۹۴/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...