نسخه چاپی

كیهان برجام را فاجعه خواند

كیهان در گزارشی درباره اتفاقات دیروز مجلس نوشت: طرح دو فوریتی كه یك فوریت آن دیروز در بهارستان تصویب شد یك راه انحرافی است.

به گزارش نما، کیهان در گزارشی درباره اتفاقات دیروز مجلس نوشت: طرح دو فوریتی که یک فوریت آن دیروز در بهارستان تصویب شد یک راه انحرافی است.

در حالی که کمیسیون برجام از 40 روز پیش کار بررسی متن به دست آمده در وین را شروع کرده و به عنوان قوه عاقله نمایندگان و منتخب مجلس ساعت‌ها برای بررسی آن وقت صرف کرده بود و نتیجه این بررسی‌ها در جلسه علنی دیروز قرائت شد گروهی از نمایندگان دو فوریت طرحی را به مجلس ارائه کردند که با تصویب یک فوریت آن در عمل گزارش کمیسیون ویژه از اعتبار افتاده و موضوعیت خود را از دست داد.

نمایندگان مجلس در حالی با یک فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام» موافقت کردند که لاریجانی رئیس مجلس علیرغم دفاع یک‌ساعته از دو فوریت طرح مذکور در نشست غیرعلنی، به عنوان موافق نیز در صحن سخنرانی کرد.

از سوی دیگر نفس گزارش کمیسیون ویژه برجام که بندهای مهم آن در ادامه ذکر خواهد شد نشان‌دهنده فاجعه‌آمیز بودن اجرای برجام است و اگر گزارش کمیسیون برجام اهمیتی برای مجلس و نیز تصمیم‌گیرندگان که همان نمایندگان ملت باشند نداشته است، چرا بیش از 40 روز و نیز 170 ساعت کاری صرف تهیه این گزارش شده است؟

این در حالی است که در چند هفته گذشته و در پاسخ به انتقاداتی که چرا مجلس در روزهای حساس کنونی تعطیل است گفته می‌شد مجلس تعطیل نیست و برجام در کمیسیون ویژه در حال بررسی است و حال با گذشت 40 روز از بررسی برجام در کمیسیون ویژه‌ای که اعضای آن نمایندگان وکلای ملت هستند طرحی دو فوریتی به مجلس می‌رود که در عمل تصویب آن اجرای برجام را در پی خواهد داشت. برجامی که اجرای آن بر اساس گزارش کمیسیون ویژه فاجعه‌آفرین و مصیبت‌بار است.

بر این اساس طرح دو فوریتی که یک فوریت آن دیروز در بهارستان تصویب شد یک راه انحرافی است، راهی که برجام غیر قابل قبول براساس گزارش کمیسیون ویژه را از طریق دیگری اجرایی می‌سازد.

۱۳۹۴/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...