نسخه چاپی

كاهش 21 درصدی پرونده‌های طلاق توافقی

رئیس‌كل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین گفت: طی نیمه نخست سال‌جاری پرونده‌های طلاق توافقی 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو صبح امروز در جمع رسانه‌های گروهی استان قزوین اظهار کرد: کنترل ورودی پرونده‌ها به محاکم خانواده در مقایسه با 6 ماه نخست سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وی به کاهش 21 درصدی دعاوی طلاق توافقی در استان قزوین اشاره کرد و افزود: ایجاد صلح و سازش، تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی، استقرار مراکز خدمات مشاوره‌ای در محل دادگستری، ابلاغ و احضار از طریق تلفن، پیامک، ایمیل و ارجاع دعاوی خانوادگی به شورای حل اختلاف به منظور صلح و سازش از دیگر اقدامات کارکنان قضایی است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: درخواست‌های تأمین خواسته 34 درصد و دعاوی الزام به تمکین و استرداد جهیزیه هر کدام 17 درصد کاهش داشته است.

کثیرلو عنوان کرد: دعوای طلاق به خواسته زوجه 15 درصد، مطالبه مهریه 11 درصد، مطالبه نفقه 9 درصد، اعسار از پرداخت مهریه 4 درصد و مجموع دعاوی و درخواست‌های وارده به محاکم خانواده 16 درصد کاهش داشته است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر، دعاوی مطالبه مهریه و طلاق توافقی، امروزه بیشترین فراوانی را بین دعاوی خانواده دارد.

رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه خانواده نقش اساسی در اجتماع دارد، عنوان کرد: جایگاه زن و مرد در نظام هستی، ملاک­‌های درست انتخاب همسر و هم‌کفو بودن دختر و پسر و تشکیل خانواده در راستای کمال و تأمین اهدافی مقدس، یکی از عوامل پایداری و استحکام بنیان خانواده است.

۱۳۹۴/۷/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...