نسخه چاپی

بالغ بر 50 درصد از طلاق‌ها به دلیل اعتیاد همسر

رئیس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به اینكه حدود یك میلیون و 300 هزار معتاد در كشور داریم، گفت: بیش از 50 درصد از طلاق‌ها در كشور به دلیل اعتیاد همسر است.

به گزارش نما به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی در همایش سراسری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مواد مخدر که صبح امروز در سالن فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، اظهار داشت: اعتیاد پدیده مخربی است که اکنون جهان با آن درگیر است و نمی‌توان گفت در کدام از شهرهای کشور ما آمار معتادین بیشتر یا کمتر است.

وی تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از طلاق‌ها به دلیل اعتیاد همسر بوده و همچنین 25 درصد همسرآزاری‌ها و کودک‌آزاری‌ها علت اصلی آن اعتیاد است.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: به طور کلی 35 درصد از جرائمی که با روبه‌رو هستیم اعتیاد افراد بر می‌گردد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: دو پدیده مخرب در رابطه با اعتیاد مواجه هستیم یکی اینکه مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده است که هم اکنون شیشه به عنوان پرمصرف‌ترین مواد مخدر رایج پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: پدیده‌ دیگری که با آن روبه‌رو هستیم اعتیاد زنان است به طوری که زنانی که قبلاً‌ از اعتیاد ایمن بودند در حال حاضر اعتیاد در بین آنها رشد معناداری پیدا کرده است و تعداد زنان معتاد رو به افزایش است.

محسنی بندپی گفت:‌با توجه به شرایط اشاره شده باید وارد عمل شویم و بهزیستی و مرکز پیشگیری از اعتیاد نیز تا کنون اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با استراتژی‌های این سازمان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد اشاره کرد و گفت: پیشگیری از جمله سیاست‌های اصلی سازمان محسوب می‌شود و ما به دنبال ارتقاء آگاهی مردم از اثرات مخرب مواد مخدر و به ویژه مواد صنعتی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها برای آگاهی خانواده‌ها خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم از این ظرفیت به صورت مدیریت شده و برنامه‌ریزی شده استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه این همایش به آمار اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک میلیون و 300هزار نفر معتاد در ایران داریم که به اضافه خانواده‌هایشان حدود 4 تا 5 میلیون نفر می‌شوند که این افراد درگیر اعتیاد هستند.

وی گفت: اولین هدف ما افزایش آگاهی شهروندان است که در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت رسانه‌ها به عنوان یک حلقه ارتباطی بین مردم و تصمیم‌سازان و کارگزاران کشور استفاده کنیم.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به اینکه ما هم اکنون کودک و دانش‌آموز معتاد نیز داریم گفت:‌متاسفانه علیرغم این آمارها، وزارت آموزش و پرورش زیر بار نمی‌رود و این در حالی که ما در کشور دانشجوی معتاد نیز داریم.

۱۳۹۴/۷/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...