نسخه چاپی

٥٤ سال زندان برای2 رباینده زن افغان

به گزارش نما - ایران نوشت:زنی افغان یک سال قبل به پلیس شهرری خبر داد توسط دو مرد ایرانی ربوده شده و مورد آزار قرار گرفته ‌است. او همچنین مدعی‌ شد این مردان مبلغ زیادی پول هم از او به سرقت برده‌اند.

زن افغان گفت: «آنها من را به‌عنوان مسافر سوار ماشین کردند و چند کیلومتر بیشتر نرفته ‌بودیم که درهای ماشین را قفل و با تهدید چاقو وادارم کردند هرچه پول دارم به آنها بدهم، اما مرد راننده دست‌بردار نبود و درحالی‌که دوستش پول‌های من را گرفت، مرا مورد آزار جنسی هم قرار داد و حالا از آنها شکایت دارم؛ چراکه دو جوان ایرانی نه‌فقط مرا مورد آزار قرار دادند، بلکه درحالی‌که وضعیت خوبی نداشتم، کیلومترها دورتر از شهر پیاده‌ام کردند».با شکایت این زن، تحقیقات برای شناسایی دو جوان ایرانی آغاز شد و متهمان با سرنخ‌هایی که زن افغان داده ‌بود، بازداشت شدند.

جوان راننده در بازجویی‌های انجام گرفته مدعی‌ شد زن افغان را مورد تجاوز قرار نداده ‌و ادعایی که در مورد او مطرح شده، دروغ است اما همدستش اعلام کرد قربانی مورد آزار قرار گرفته‌ است و ماجرا را این‌طور برای مأموران تعریف کرد: «من و دوستم سوار ماشین بودیم و داشتیم می‌رفتیم که زنی افغان دست تکان داد، او فکر کرد ما مسافرکش هستیم، ما هم وسوسه شدیم و او را سوار ماشین کردیم. کمی که جلوتر رفتیم و جاده خلوت شد، تصمیم گرفتیم او را به مکانی خلوت ببریم و پول‌هایش را سرقت کنیم. ما کاملا هماهنگ بودیم که در ماشین چه رفتاری کنیم؛ و طوری حرف می‌زدیم که زن افغان متوجه نشود تا اینکه به جایی رسیدیم که می‌شد نقشه را اجرا کنیم. دوستم پدرام چاقویی بیرون آورد و او را تهدید کرد و گفت اگر حرفی بزند به‌راحتی وی را می‌کشد، بعد من کیفش را گرفتم البته ما خبر نداشتیم زن افغان پول زیادی همراهش است اما وقتی کیف را باز کردم، متوجه شدم پول زیادی داخل کیف است و آن را برداشتم.

دراین‌میان پدرام گفت نباید این زن را همین‌طور رها کنیم و باید کاری کنیم که جرئت شکایت کردن نداشته‌ باشد به همین دلیل، هم او را مورد آزار قرار داد. او این کار را داخل ماشین انجام داد اما من هیچ کاری نکردم».پرونده با توجه به شکایت زن افغان و اعترافات متهمان با صدور کیفرخواست آدم‌ربایی، تجاوز و سرقت، به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌ شد. در روز دادگاه متهمان و شاکی در شعبه حاضر شدند. در ابتدای جلسه به دستور اصغرزاده، رئیس شعبه، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد تا از کیفرخواست دفاع کند.

او گفت: «متهمان که دو جوان ایرانی هستند، بعد از اینکه زنی افغان را سوار ماشین کردند، او را ربودند و به منطقه‌ای خلوت بردند و علاوه بر سرقت یک‌میلیون‌و صد ‌هزار تومان پولی که داشت، پدرام، متهم ردیف اول که راننده هم بود، او را مورد آزار جنسی قرار داد. هرچند پدرام منکر اتهام تجاوز است، اما گفته‌های شاکی و متهم ردیف دوم نشان می‌دهد این اتفاق افتاده ‌است و براساس کیفرخواست، خواستار مجازات هر دو متهم درباره آدم‌ربایی و سرقت و همچنین به‌طور ‌خاص برای پدرام درباره اتهام تجاوز هستم».
در ادامه شاکی پرونده یک‌بار دیگر در جایگاه حاضر شد و جزئیات را توضیح داد و گفت حاضر به پس‌گرفتن شکایتش درباره تجاوز نیست و خواستار مجازات متهمان است.

سپس پدرام در جایگاه حاضر شد. او گفت: «زن شاکی دروغ می‌گوید. من به او تعرض نکردم اما قبول دارم با چاقو او را تهدید کرده و ربوده‌ام و در سرقت نیز همدستی کرده‌ام. ما در ابتدا قصد آدم‌ربایی هم نداشتیم، او به‌عنوان مسافر سوار شد. اما بعد در مکانی خلوت او را تهدید کردیم و پول‌هایش را گرفتیم».سپس متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او نیز اتهامش را قبول کرد و گفت ما هردو در آدم‌ربایی و سرقت شریک بودیم و من هم آن را قبول دارم، اما آنچه در دادسرا علیه دوستم گفتم، دروغ بوده و او هیچ کاری نکرد و من گفته‌هایم را پس می‌گیرم. در ادامه، وکیل‌مدافع متهم ردیف اول در جایگاه حاضر و خواستار برائت موکلش براساس مدارک پرونده شد و گفت: تعرض از سوی پزشکی‌قانونی هم موردتأیید قرار نگرفته ‌است و من خواستار برائت موکلم دراین‌باره هستم.
هیأت قضائی به ریاست قاضی اصغرزاده با پایان جلسه رسیدگی وارد شور شدند و هر دو متهم را درباره آدم‌ربایی مجرم شناختند و هر یک را به ١٦ سال حبس و درباره سرقت و تهدید با چاقو نیز به ١١ سال حبس و ٧٤ ضربه شلاق محکوم کردند. همچنین با توجه به کافی‌نبودن مدارک درباره اتهام تجاوز که به پدرام وارد شده ‌بود، وی از این اتهام تبرئه شد.

۱۳۹۴/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...