نسخه چاپی

انتقاد از نمایش ماكت‌ اجساد فاجعه منا

یك كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اقدام نمادین یكی از سازمان‌های مردم نهاد وابسته به شهرداری تهران مبنی بر ساخت ماكت‌های كشته‌شدگان فاجعه منا در بوستان نهج‌البلاغه انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: یک کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اقدام نمادین یکی از سازمان‌های مردم نهاد وابسته به شهرداری تهران مبنی بر ساخت ماکت‌های کشته‌شدگان فاجعه منا در بوستان نهج‌البلاغه انتقاد کرد.

اقبال شاکری در جریان یکصد ونود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران تاکید کرد: شاعران، هنرمندان و روزنامه‌نگاران که قادر به خلق کارهای هنری و ماندگار هستند، باید به فاجعه منا و حجاج کشته شده در این فاجعه می‌پرداختند و کارهای بزرگی را خلق می‌کردند.

وی ضمن انتقاد از برخی کارهای عجولانه و احساسی گفت: اقدامی که در بوستان نهج‌البلاغه انجام شده است، یک کار عجولانه و احساسی بوده و بهتر است هرچه زودتر این کار و اجسادی که به طور نمادین در این بوستان گذاشته شده است، جمع‌آوری شوند. بی‌تردید این کار، کار درستی نبوده است.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از تذکر خود به انفعال شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و افزود: شورای عالی استان‌ها کجاست؟ جدای از اینکه به هر شکلی در این شورا رأی جمع کرده‌اند باید از حقوق شهرداری‌ها دفاع کنند. در هرجایی که از حقوق شهرداری‌ها کم شده است، شورای عالی استان‌ها بی‌تفاوت عمل کرده است.

شاکری خطاب به سایر اعضای شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌کنم از رییس شورای عالی استان‌ها دعوت شود تا با حضور در یکی از جلسات شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عملکرد و اقدامات این شورا نسبت به کاهش حقوق شهرداری‌ها گزارشی را ارائه کند.

۱۳۹۴/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...