نسخه چاپی

مك كین: با مخالفان سوری شخصاً در ارتباطم

رئیس كمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریكا ادعا می‌كند با اعضای گروه‌های مخالفان سوری در ارتباط است.

به گزارش نما، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: جان مک کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا در این باره گفت: من شخصاً با مخالفان سوری در ارتباط هستم و می‌دانم آنها اکنون مورد حمله (روسیه) قرار می‌گیرند.

این در حالی است که به گفته وزارت دفاع روسیه، تمامی حملات نیروهای این کشور در سوریه علیه تروریست‌های داعش انجام می‌شود و با شناسایی و اطلاعات دقیق ارتش سوریه صورت می‌گیرد.

مک‌کین با این حال تاکید می‌کند: اکثر حملات روسیه علیه ارتش آزاد سوریه یا همان مخالفان میانه‌روی دولت سوریه انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال اسپوتنیک مبنی بر منابع اطلاعاتش اظهار کرد: به طور قطع منابع آزاد اطلاعاتی وجود دارد. این اطلاعات در تمامی روزنامه‌های مهم آمریکا منتشر می‌شوند.

پیشتر در 30 سپتامبر، روسیه به درخواست بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه حملات هوایی خود را علیه داعش در این کشور آغاز کرد. از آن زمان، روسیه چندین مورد از مواضع داعش از جمله مرکز فرماندهی، مقرها، سیستم‌های پرتاب راکت، تانک‌های تیS5 و سایر تجهیزات این گروه را مورد هدف قرار داده است.

تنها چند ساعت پس از آغاز حملات مسکو در سوریه، رسانه‌های آمریکایی اتهام‌زنی به روسیه را آغاز و اعلام کردند، روسیه مواضع مخالفان میانه‌روی دولت سوریه را بمباران می‌کند.

مک‌کین در ادامه اظهاراتش همچنین ادعا کرد، شورشیان میانه‌روی سوری که توسط آمریکا آموزش دیده‌اند در نتیجه این حملات روسیه اعتماد به نفس خود در مبارزه با داعش را از دست داده‌اند.

این سیاستمدار آمریکایی در این باره عنوان کرد، اعتماد به نفس آنها اکنون از هر زمانی پایین‌تر است چراکه آمریکایی‌ها آنها را آموزش داده، تجهیز کرده و برای مبارزه به میدان فرستاده اما از آنها برای کشته نشدن حفاظت نمی‌کند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...