نسخه چاپی

كوثری: كار كمیسیون برجام هنوز تمام نشده است

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: كار این كمیسیون هنوز تمام نشده و قرار است گزارش مفصلی را از روند بررسی برجام در این كمیسیون در آینده نزدیك به مسئولان عالی كشور ارائه دهد.

به گزارش نما، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون ویژه برجام در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگواظهار کرد: کار این کمیسیون هنوز تمام نشده است و قرار است گزارش مفصلی را از روند بررسی برجام در این کمیسیون در آینده نزدیک به مسئولان عالی کشور ارائه دهد.

وی افزود: بعد از اینکه کمیسیون ویژه برجام گزارش خود را به نمایندگان مجلس ارائه داد در روز یکشنبه طرحی که از قبل تهیه شده بود به صحن مجلس ارائه شد و این طرح دو فوریتی به خاطر اشکالاتی که در متن اش وجود داشت در قالب یک طرح یک فوریتی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

کوثری با بیان اینکه بنا به تصمیم هیأت رئیسه مجلس بررسی این طرح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد خاطر نشان کرد:‌ به نظر من باید این طرح به کمیسیون برجام جهت بررسی ارجاع داده می شد ولی متاسفانه هیأت رئیسه حتی این کمیسیون را به عنوان کمیسیون فرعی حساب نکرد و این کمیسیون اطلاعی از این طرح نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح مذکور در جلسه این کمیسیون گفت: در این جلسه تک تک بندها مورد بررسی قرار گرفت ولی متاسفانه انقدر این بررسی سریع انجام شد که برخی از کمیسیون های فرعی نیز به بررسی آن نرسیدند در حالی که روال این است که کمیسیون های فرعی نظر بدهند و بعد از آن کمیسیون اصلی جمع بندی کند.

وی همچنین در مورد برخی از انتقادات در ارتباط با تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل این کمیسیون تصمیم هیأت رئیسه و کل مجلس بود و در حال حاضر نیز کار این کمیسیون تمام نشده و قرار است گزارش مفصلی را به مسئولان امر بدهد.

کوثری با بیان اینکه تا لحظه آخر تصمیم گیری درباره گزارش برجام آقای بروجردی و دیگر دوستان معترض حضور داشتند و رای گیری که انجام شد شش نفر موافق و چهار نفر مخالف بودند ادامه داد: مشخص نیست که چرا در ارتباط با این موضوع اینقدر با تعجیل رفتار می‌شود چرا که وقتی طرحی یک فوریتی است به طور معمول زمان بیشتری به بررسی آن اختصاص داده می‌شود.

لزومی به تشکیل کمیسیون برجام نبود

در ادامه این برنامه نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به اصل تشکیل کمیسیون برجام انتقاد دارم، تصریح کرد: به نظر من تشکیل کمیسیون برجام لازم نبود چراکه بررسی برجام در چارچوب وظایف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون برجام ماموریتی برای بررسی برجام داشت و باید گزارش آن را به مجلس می داد، ادامه داد: این کمیسیون این وظیفه را انجام داد و اگر این موضوع مطرح باشد که بررسی مسأله هسته‌ای را به کمیسیون برجام بدهیم در این چارچوب باید برای هر موضوعی یک کمیسیون ویژه ای خارج از کمیسیون های تخصصی کنونی مجلس ایجاد کنیم و این تصمیم غلطی است.

شفیعی تصریح کرد: دوستان اگر در مورد طرح یک فوریتی پیشنهادی دارند و در کمیسیون نتوانستند آن را مطرح کنند می توانند آن را در صحن علنی مجلس مطرح کنند.
منبع: مهر

۱۳۹۴/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...