نسخه چاپی

تئوری هاشمی درباره انگیزه اغتشاش در جوانان!

آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص اخیراً در دیدار با رئیس پارلمان كرواسی پیرامون تروریست‌پروری صحبت‌هایی را مطرح كرده است.

به گزارش نما، وی در این صحبت‌ها، سوء مدیریت مسئولان کشورهای عقب‌افتاده در طول تاریخ و به‌ویژه در سال‌های اخیر را یکی از علل اقدامات خشن جوانان ناراضی و بیکار برخی از کشورهای آفریقایی و آسیایی دانسته و گفته است: وقتی از شدت ظلم، ناامنی و بیکاری، کارد به استخوان برسد، جوان ناراضی به فکر انتقام می‌افتد و وقتی دسترسی به مسئولان خود نداشته باشد، در اقدامات و جنایات تروریستی، مردم بی‌گناه را می‌کشد.

وی افزوده است: بسیاری از کسانی که صید وعده و وعیدهای گروه‌های تروریستی می‌شوند، جمعیت‌های مستأصل، بیکار و نیازمند هستند.



*آقای هاشمی توضیح نداده است که چرا این جوانان مستأصل و بیکار به محض پیوستن به گروه‌های تروریستی به جای تنّعم و استفاده از لذائذ مادی ذکر شده از سوی آقای هاشمی، تصمیم می‌گیرند خود را منفجر کنند؟! و یا تبدیل به نیروهای انتحاری می‌شوند؟!

چرا این جوانان که اکنون به قولی کار پیدا کرده‌اند؛ حتی اعضای خانواده خود را هم می‌کشند و یا تهدید به مگر می‌کنند؟!

این سؤالات که پاسخ‌های مشخصی هم دارد اثبات می‌کند که نظر آقای هاشمی درباره روش جذب گروه‌های تروریستی درست نیست و «بیکاری و ناامنی موجب انتقام‌گیری و قتل و غارت و اغتشاش توسط جوانان نمی‌شود»

همه می‌دانیم که این ژن در انسان وجود ندارد که به محض گرسنگی، عقلش زائل شود، هم‌نوع خود را بخورد و کنترلش را تا این حد از دست بدهد که اقدام به کشتن هم‌نوعانش کند!

در واقع بشر به دلیل بیکاری و سایر مشکلاتش معترض می‌شود اما «درّنده» نمی‌شود.

این صحبت‌ها که متأسفانه جلوات دیگری از آنها هم در گوشه و کنار شنیده می‌شوند باید مورد بررسی مناسب قرار گیرند.

موسی غنی‌نژاد، از اقتصاددانان نزدیک به دولت، چند سال قبل در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه شرق اظهار کرده بود: «مصدق تحریم‌ها را موهبت خواند، مردم ناراضی شدند»...

۱۳۹۴/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...