نسخه چاپی

اظهارات كی‌روش و اخبار تیم‌ملی در عمان

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت 18 فردا به مصاف عمان می‌رود.

به گزارش نما تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت 18 فردا به مصاف عمان می‌رود.

به گزارش صراط، اخبار مربوط به تیم ملی، اظهارات مربیان و حواشی اردو، به شرح زیر است:

پخش زنده

شایعه‌ای مبنی بر عدم پخش زنده این مسابقه منتشر شده بود که این مسئله به تائید نرسید.

مهدی هاشمی تهیه کننده برنامه فوتبال برتر گفت: دیدار تیم ملی ایران مقابل عمان به صورت زنده از شبکه سه پخش خواهد شد. همچنین دیدار دوستانه ایران و ژاپن که 21 مهر برگزار می‌شود هم پخش زنده دارد.

وی در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای پخش زنده مسابقات تیم ملی امید ایران در مرحله نیمه نهایی غرب آسیا وجود دارد، تصرح کرد: این مسئله در دست بررسی است و باید برنامه‌های پخش را بررسی کنیم.

ایران با لباس سفید مقابل عمان قرمزپوش حاضر می‌شود

جلسه هماهنگی پیش از دیدار تیم‌های ایران و عمان برگزار شد که در این جلسه مقرر شد تیم ملی ایران با لباس سفید در این بازی حاضر شود و میزبان با لباس‌های قرمز وارد میدان می‌شود.


تسلیت ناظر ژاپنی به خاطر درگذشت نوروزی/ درخواست برای استفاده از عکس کاپیتان پرسپولیس

ناظر ژاپنی دیدار تیم ملی فوتبال ایران و عمان در جلسه هماهنگی مسابقه درگذشت کاپیتان فقید پرسپولیس را تسلیت گفت.

در جلسه فنی قبل از دیدار تیم ملی فوتبال ایران و عمان ناظر بازی که از ژاپن است درگذشت هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس و ملی‌پوش سابق تیم ملی را تسلیت گفت.

در این جلسه هماهنگی مسئولان ایران در خواست کردند بازی با عمان با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت نوروزی برگزار شود و بازیکنان ایران از بازوبند مشکی و در تمرین قبل از بازی با تیشرت‌هایی که عکس نوروزی روی آن قرار دارد استفاده کنند.

مسئول برگزاری بازی هم اعلام کرده در این مورد باید از فیفا استعلام بگیرند و اگر مشکلی نبود این مسئله را به مسئولان ایران اعلام می‌کنند.

۹ توصیه مربیان عمانی به گوئن برای شکست شاگردان کی‌روش

عمانی‌ها کمپینی برای حمایت از تیم ملی کشورشان مقابل تیم ملی ایران تشکیل دادند که راه‌هایی را برای رسیدن به پیروزی مقابل شاگردان کی‌روش ارائه دادند.

9 توصیه مربیان عمانی که به پل گوئن سرمربی فرانسوی تیم ملی کشورشان ارائه کردند به شرح زیر است:

1- هماهنگی خط دفاع، میانه و حمله

سهیل رشیدی گفت: پل گوئن باید خطوط دفاعی، میانی و حمله را هماهنگ کند و به حمله‌های برق آسا و بازی سریع تکیه کند. تا می‌تواند با پاس‌های کوتاه حفظ توپ کند و به حریف فرصت ندهد اما اگر در این دیدار دفاعی بازی کنید تیم ملی ایران به خطوط دفاعی فشار می‌آورد که به گل برسد پس بهترین دفاع حمله است.

2- کاهش اشتباهات فردی

ناصر حجری گفت: باید بازیکنان تیم ملی کمترین اشتباه فردی را داشته باشد مخصوصا زمانی که در زیر فشار نیستند اصلا نباید پاس اشتباه بدهند، در زمان دفاع باید خط میانی و حمله به خط دفاعی کمک کند و در زمان‌های معینی بر تیم ملی ایران فشار بیاورند و در تمام بازی باید سعی کنند که توپ و میدان را در اختیار داشته باشند، باز هم می‌گویم اشتباهات فردی باید به صفر برسد.

3- انسجام کامل

ولید سعدی دستیار مربی باشگاه الشباب عمان گفت: برای رسیدن به پیروزی ابزارهای زیادی لازم است که مهمترین آنها انسجام است، بازی را نباید یک دفعه حمله‌ای یا دفاعی آغاز کرد ابتدا باید تیم را خوب آنالیز کرد مخصوصا اینکه تیم ملی ایران آمده تا به جام جهانی راه یابد، در ابتدا باید خطوط دفاعی تقویت شود و نباید در 20 دقیقه اول گل دریافت کنیم سپس در موقعیت مناسب دست به ضد حمله بزنیم ولی باید مواظب بود که زمانی که توپ از دست داده می‌شود تمام فضاهای خالی پر شود، باید برنامه تیم ملی ایران را مختل و از این فرصت استفاده کنیم و به گل برسیم.

4- برنامه متوازن، نه افراط و نه تفریط

مصبح هاشل سرمربی تیم المصنعه گفت:سفارش من به دو جز تقسیم می شود جز اول مربوط به گوئن سرمربی تیم ملی عمان است و جز دوم خطاب به فدراسیون فوتبال و هواداران و مطبوعات است. به گوئن می‌گویم که نباید بازی هجومی و یا دفاعی مطلق را انجام دهد بلکه باید یک برنامه متوازن داشته باشد تا عین حال هم بتواند دفاع خوبی کند و گل دریافت کند و هم حمله کند و به گل برسد. توصیه دوم من به فدراسیون و هواداران و مطبوعات است که با تمام وجود تیم ملی را حمایت کنند و پشتیبان تیم ملی باشند.

5- آمادگی روحی بالا

طالب رحبی از مربیان توانای عمانی گفت: آمادگی روحی بالا از مهمترین ابزارهای رسیدن به پیروزی است زیرا زمانی که بازیکنان از ناحیه روحی در شرایط خوبی باشند اگر گل هم دریافت کنند می توانند گل را جبران کنند و یک امتیاز بازی را بگیرند زیرا تساوی خیلی بهتر از شکست است. گوئن باید در مقابل تیم ملی ایران دست به ضد حمله بزند تا به گل برسد باید به توپ های بلند روی بیاورد در صورت عدم کارایی توپ‌های بلند باید از را دور شوت بزند تا به گل برسید.

6- صبر و آرامش

احمد مبارک گفت: عنوانی را برای این دیدار انتخاب کردم و آنهم صبر و آرامش است گوئن باید صبور و شکیبا باشد و بازیکنان باید کمترین اشتباه را داشته باشند، ما باید بدانیم که این دیدار بسیار سختی است و باید با تمام وجود بازی کنیم تا سه امتیاز بازی را بدست بیاوریم.

7- آرامش ذهنی بازیکنان

عبدالعزیز ریامی گفت: کادر فنی تیم ملی عمان با وجود پل گوئن فرانسوی در شرایط خوبی قرار دارند اما این را باید از یاد نبریم که بازیکنان باید قبل از بازی مقابل تیم ملی قدرتمند ایران روحیه خوبی داشته باشند و این وظیفه کادر فنی تیم است که به بازیکنانش روحیه دهد تا 90 دقیقه کامل را با جنگندگی بازی کنند و بهترین کار این است تا از فضاهای خالی استفاده کنند زیرا با توجه به اینکه بازیکنان ایران قامت بالایی دارند از توپ‌های بلند نمی توان استفاده کرد.

8- سهل و ممتنع

یونس ماجد دوحانی دستیار مربی تیم المصنعه عمان گفت: بدون شک این بازی بسیار سختی است و این از اسلوب و تکتیک گوئن کاملا آشار می شود که حریف قدرتمندی را در پیش رو دارد، تیم ملی ایران هم مانند تیم‌های دیگر دارای بازیکنان خوبی است، گوئن باید روش سهل و ممتنع را انتخاب کند یعنی فرصتی را برای حریف ندهد، دفاع را از میانه زیمن انجام دهد و ما امیدواریم که تیم ملی عمان با تمام وجود در این بازی حاضر شود و ایران را شکست دهد.

9- سرعت در حمله

سلیمان خایف گفت: من بازی تیم ملی یران با گوام را تماشا کردم و تیم ملی ایران هم مانند تمام تیم‌های دیگر دارای نقاط قوت و ضعف است، نقاط قوت تیم ملی ایران بازیکنان قد بلند و نیرومند است که از پاس‌های عرضی بهترین استفاده را می‌کنند اما نقاط ضعفش در خط دفاعی است زیرا خط دفاعی آن بسیار کند و فقط توپ را دفع می‌کنند و نمی‌تواند مهاجمانشان را خوب تغذیه کنند که این بهترین فرصت است تا از سرعت تیم ملی کشورمان استفاده کنیم و به حریف گل بزنیم.

کی‌روش: آمده‌ایم رقابت کنیم نه اینکه بجنگیم/می‌خواهیم بعد از ۱۴ سال نتیجه خوبی بگیریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نه تنها بازی گذشته بلکه در ۱۴ سال گدشته مقابل عمان نتیجه نگرفتیم.

کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و عمان اظهار داشت: سلام عرض می‌کنم خدمت اصحاب رسانه و برای حضور در کنفرانس متشکرم. مطمئنا دیدار دو تیم صدر جدول گروه بازی مهمی برای هر دو تیم است. سعی می‌کنیم فوتبال خوبی ارایه دهیم. بازی پرفشاری را شاهد خواهیم بود. هرچند که می خواهیم با یک نمایش خوب مقابل تیم خوب عمان در بازی فردا و کسب نتیجه لازم صعودمان را قطعی کنیم.

وی در مورد درگذشت هادی نوردزی خاطرنشان کرد: از صمیم قلب به خانواده نوروزی و اهالی فوتبال تسلیت میگویم. از این اتفاق بسیار ناراحت شدیم . هادی نه تنها یک بازیکن خوب بلکه یک مرد باداخلاق بود و ما چنین انسانی را از دست دادیم. از تیموریان می خواهم در مورد هادی نوروزی کلماتی را بیان کند.

وی در مورد اینکه ایران در آخرین بازی به عمان باخته چه تاثیری در روحیه این تیم در بازی فردا دارد تاکید کرد: نه تنها بازی قبلی بلکه در 14 سال گذشته نتوانسته ایم مقابل عمان نتیجه مثبتی را بگیریم. عمان مربی و بازیکنان خوبی دارد به خصوص مربی این تیم که 4 سال با آنها کار می کند.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته عمان را بررسی دقیقی کردیم و 14 بازی این تیم از جمله بازی با الجزایر را دیدیم. می‌دانیم که تیمی خوبی دارند. برای بازی فردا سعی می‌کنیم تمی خوبی باشیم و پس از 14 سال مقابل عمان نتیجه خوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: وقتی عمان بازیکنانی چون مبارک و الخلیل دارد نمی‌توان آنها را دست کم گرفت و باید با تمام قوا مقابل آنها بازی کرد.

کی‌روش در مورد اینکه آیا فردا باید با تیم عمان بجنگید یا شرایط آب و هوایی تاکید کرد: اینجا نیامده‌ایم که بجنگیم آمده‌ایم که رقابت کنیم. شرایط آب و هوایی برای دو تیم یکسان است. ما با توجه به این موضوع به دبی رفتیم که تطابق لازم را انجام دهیم. وقتی فردا بازی شروع می‌شود باید به آب و هوا عادت کنیم. یکی از درس‌های قبلی که مقابل عمان شکست خوردیم همین مسئله بود که باعث شد برای مقابله با این مسئله به دبی برویم.

تیموریان: ۳ امتیاز را می‌خواهیم

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:‌ احترام خاصی برای تیم عمان قائل هستیم اما از بازی فردا برد می خواهیم تا به مرحله بعد صعود کنیم.

آندرانیک تیموریان در نشست خبری پیش از بازی مقابل عمان گفت: در ابتدا به خانواده مرحوم نوروزی به دلیل درگذشت این بازیکن تسلیت می‌گویم و امیدوارم که روح هادی همیشه شاد باشد.

وی ادامه داد: ما تمرینات خوبی را در دبی انجام دادیم و برای بازی با عمان آماده هستیم. عمان تیم خوبی دارد به خصوص مربی خوبی در این تیم کار می‌کند و چهار سال هم با آنها همکاری داشته است.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: می‌خواهیم بازی خوبی مقابل تماشاگران عمانی انجام دهیم و به دنبال صعود هستیم. هر چند که عمان هم به دنبال صعود است اما ما می‌خواهیم فردا صعودمان را قطعی کنیم.

تیموریان در پاسخ به این سوال که به عنوان یک بازیکن باتجربه فکر می‌کنی فردا چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد، تصریح کرد: ما دوست داریم با یک بازی منطقی و رو به جلو مقابل تماشاگران عمانی به هدف‌مان برسیم و یک برد کسب کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه بازیکنان آماده هستند. ما احترام خاصی برای تیم عمان قائل هستیم اما نمی‌توان بازی فردا را یک روز قبل پیش‌بینی کرد اما ان‌شاءالله با یک بازی خوب، قوی و با فکر به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنیم.

بازی با توپ‌های نایکی

دیدار فردای تیم‌های عمان و ایران با توپ‌های شرکت نایکی برگزار خواهد شد.

این توپ‌ها در مسابقات لالیگای اسپانیا و لوشامپیونه فرانسه برگزار می‌شود.

در همین رابطه بازیکنان تیم ملی در اردوی دبی این توپ‌ها را تهیه کرده و از آن استفاده کردند تا با بازی با این توپ‌ها آشنایی داشته باشند.

سرمربی عمان: حق‌ نداریم مغرور باشیم

سرمربی فرانسوی تیم ملی فوتبال عمان گفت: احترام زیادی برای تیم ایران قائل هستیم و کیفیت حریف را می‌دانیم.

پل لوگوین در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار تیم‌های ایران و عمان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: احترام زیادی برای تیم ایران قائل هستیم و کیفیت حریف را می‌دانیم اما تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد خود را در بازی فردا ارائه دهیم.

وی ادامه داد: بازی بزرگی پیش رو داریم. می‌دانیم که سرمربی ایران و بازیکنان این تیم چه کیفیتی دارند. حریف فردای ما تمامی معیارهای یک تیم بزرگ را دارد. این تیم بازیکنان باتجربه و با قدرتی دارد و احترام زیادی هم برای انی تیم قائل هستیم اما دلیل نمی‌شود که بخواهیم تلاشمان را کم کنیم.

سرمربی عمان تاکید کرد: هدفمان این است که بهترین عملکردمان را مقابل ایران ارائه کنیم. به خوبی تیم ایران را می‌شناسیم. باید با تواضع مقابل ایران بازی کنیم و حق نداریم مقابل این تیم مغرور باشیم.

لوگوئن در مورد اینکه چه فکری در مورد بازی برگشت می‌کند گفت: ما قدم به قدم پیش می‌رویم. اکنون بازی مقابل ایران پیش روی ماست . بازی با ایران برایمان مهم است چرا که بازی کلیدی گروه به حساب می‌آید.

شیطنت خبرنگار اماراتی و بی‌حوصلگی کی‌روش

نشست خبری پیش از بازی تیم های ایران و عمان امروز در هتل سیزن برگزار شد.

* پیش از شروع این نشست کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی و لوگوئن سرمربی عمان خوش و بشی با یکدیگر داشتند.

* استقبال خبرنگاران از نشست کی‌روش بیشتر از سرمربی تیم ملی عمان بود.

* خبرنگاران عمانی در ردیف اول سالن نشسته بودند و سوالات متعددی را هم از کی‌روش پرسیدند.

* کی‌روش در نشست امروز بی‌حوصله و کلافه به نظر می‌رسید.

* مستندسازی که همواره با تیم ملی است در این نشست حضور داشت.

* با توجه به برگزاری جلسه هماهنگی پیش از نشست مطبوعاتی خراطی و پیروانی نیز در هتل حضور داشتند.

* پس از نشست ایران و عمان کنفرانس مطبوعاتی سرمربیان تیم‌های ژاپن و سوریه برگزار شد.

* یکی از خبرنگاران اماراتی که به نظر می‌رسید قصد تخریب داشت با شیطنت از کی‌روش پرسید که در عمان شکست 3 بر صفر داشتید اما سرمربی تیم ملی خطاب به او گفت که باخت ما با نتیجه 3 بر یک بوده است.

* تعداد زیادی از خبرنگاران و اعضای تیم ملی سوریه هم در این نشست حضور داشتند.

۱۳۹۴/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...