نسخه چاپی

قذافی هركس را كه اطلاعاتی درباره ریشه یهودی او داشت، می‌كشت

اظهارات مشاور و رئیس اداره تشریفات معمر قذافی دیكتاتور سابق لیبی نشان می‌دهد كه وی ریشه‌ای یهودی داشته و همواره تلاش داشته تا از برملا شدن این راز جلوگیری كند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "عاروتص شوع"، پیش از این شایعاتی در مورد ریشه‌های یهودی خاندان قذافی منتشر شده بود، اما اخیرا یکی از مقام پیشین دولت قذافی، به تائید این شایعات پرداخته است.

"نوری‌المسماری" که زمانی به عنوان مشاور و دستیار معمر قذافی به شمار می‌آمد، در مصاحبه با روزنامه عرب‌زبان "الحیات" عنوان کرده است که قذافی تلاش داشته هرکس را که اطلاعاتی از ریشه‌های یهودی وی دارد، ساکت کند.

وی در این مصاحبه که روز دوشنبه به چاپ رسیده است، به قتل سه نفر در دهه 1980 به دستور قذافی اشاره کرده است. این افراد مدارکی در دست داشته‌اند که نشان می‌داده مادر قذافی یهودی بوده است. بنا بر ادعای المسماری، این سه نفر سفیر لیبی در ایتالیا، وابسته نظامی رم و یک افسر ارشد دیگر بوده‌اند.

ماه گذشته هم "عاروتص شوع" در مصاحبه‌ای با "گیتا بارون" عنوان کرده بود که دیکتاتور سابق لیبی در حقیقت یک یهودی بوده است. بارون برای این ادعای خود نیز این دلیل را عنوان می‌کند که مادربزرگ قذافی یک یهودی بوده که بعدها مسلمان شده است.

یکی از موارد دیگری که المسماری در رابطه با قذافی عنوان کرده، این است که وی از داروهایی استفاده می‌کرده تا احساس قدرت و شجاعت کند. به گفته المسماری، هرگاه که قذافی عصبانی می‌شده، کاغذهای خود را روی زمین پرتاب می‌کرده و به دستیاران خود دستور می‌داده که این کاغذها را از روی زمین جمع کنند. او حتی به این نکته هم اشاره می‌کند که قذافی یک بار آنقدر عصبانی بوده که المسماری را نیز به زندان انداخته است.

نوری المسماری بین سالهای 1997 تا 2010 رئیس اداره تشریفات رژیم قذافی بوده اخیرا اطلاعات مهمی در رابطه با نحوه ربایش امام موسی صدر نیز افشا کرده است.

۱۳۹۱/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...