نسخه چاپی

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی

سخنان صبح امروز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار فرماندهان و كاركنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از خانواده های آنان بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت. ایشان فرمودند: مذاکره با آمریکا ممنوع است. مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ. می خواهند راه را باز کنند برای تحمیل؛ در همین مذاکرات هسته ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند.

رهبر معظم انقلاب درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مذاکره با کشورهای دنیا با تأکید بر اینکه ایران هیچ مخالفتی با اصل مذاکره با کشورها، اعم از اروپایی و غیراروپایی ندارد، خاطرنشان کردند: اما در مورد آمریکا موضوع متفاوت است زیرا آنها تعریفی که از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است.

ایشان با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای تصریح کردند: در این مذاکرات، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.

سخنان صبح امروز رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت که مشروح آن از نظر می گذرد:

شبکه تلویزیونی المنار با پخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به طور کامل به نقل از ایشان نوشت: آیت الله خامنه ای صبح امروز در جریان سخنرانی خود به صراحت اعلام کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع بوده و جمهوری اسلامی همچنان ایالات متحده را شیطان بزرگ می داند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز فرمایشات رهبری را در بخش اخبار مهم خود منتشر کرد و نوشت: امام خامنه ای فرمودند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهد بود، اما طبیعت دشمن همواره خوی تجاوز و نفوذ است، بنابراین باید توانایی های علمی و تجهیزاتی در قالب نوآوریها، روز به روز افزایش یابند.

این پایگاه لبنانی همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوع بودن مذاکره با آمریکا را مورد پوشش گسترده قرار داد.

پایگاه النشره نیز با پوشش قسمت هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به نقل از ایشان نوشت:  مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.

اسکای نیوز عربی نیز در پوشش بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: آیت الله خامنه ای بار دیگر تأکید کرد که ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره با آمریکا جز در موضوع هسته ای نیست.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اظهارات مقام معظم رهبری را به صورت لحظه به لحظه پوشش داده و به نقل از ایشان نوشت: جمهوری اسلامی به توفیق الهی علاوه بر جلوگیری از نفوذ دشمن در داخل، در بسیاری از موارد مانع از عملی شدن نقشه ها و برنامه های دشمن در منطقه شده است.

این شبکه لبنانی همچنین به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص موضع جمهوری اسلامی در مذاکره با کشورهای دنیا نوشت: آیت الله خامنه ای در موضعی صریح اعلام کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع است.

شبکه قطری الجزیره نیز ضمن سانسور بخش های زیادی از سخنان و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها به پوشش آن قسمت از اظهارات ایشان در رابطه با عدم تمایل جمهوری اسلامی برای آغاز جنگ علیه کشورهای دیگر اکتفا کرد.

سایت «پولیتیکو» در انعکاس بیانات مقام معظم رهبری نوشت: «آیت الله علی خامنه ای» رهبرعالی ایران کمتر از سه ماه پس از حصول توافق هسته ای میان تهران و ۱+۵، کشورش را از مذاکره بیشتر با آمریکا نهی کرد.

این سایت به نقل از رهبر انقلاب نوشت: تعریفی که آمریکا از مذاکره با جمهوری اسلامی ایران کرده اند، به معنای نفوذ و باز کردن راه برای تحمیل است. در مذاکرات هسته ای، طرف مقابل، تلاش داشت، از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کند و حرکتی بر خلاف منافع ملی کشور انجام دهد، البته مذاکره کنندگان ایرانی، حواسشان جمع بود، اما بالاخره آمریکاییها در جاهایی فرصت پیدا کردند.

پولیتیکو در ادامه مدعی شد که فرمایشات مقام معظم رهبری در حالی ایراد شد که اصولگرایان مجلس ایران در تلاش برای لغو توافق هسته ای هستند. این رسانه آمریکایی در ادامه ضمن دنبال کردن خط ایجاد اختلاف و تفرقه در ایران مدعی شد این اظهارات می تواند باب مخالفت با سیاست های «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران را که به طور علنی از توافق هسته ای حمایت کند، باز کند.

خبرگزاری «رویترز» نیز مطالب خود را با این سرفصل آغاز کرد که آیت الله خامنه ای در سخنرانی ماه گذشته خود نیز بر عدم امکان مذاکره بیشتر با آمریکا علیرغم حصول توافق هسته ای ایران تاکید کرده بود. این خبرگزاری در عین حال مدعی شد که رهبر معظم انقلاب با وجود تایید مذاکرات هسته ای که ۱۸ ماه به طول انجامید، هرگز به طور علنی از آن حمایت نکرد.

اما، روزنامه «وال استریت ژورنال» به این موضوع پرداخت که مقام معظم رهبری ادامه مذاکره مستقیم تهران- واشنگتن را به دلیل تلاش آمریکا برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران منع کرده است. این رسانه در ادامه این موضوع را مطرح کرد که عدم توضیح رهبری به نحوه تاثیر قطع مذاکره با آمریکا ابهاماتی را در زمینه اجرای توافق هسته ای به وجود خواهد آورد.

وال استریت ژورنال در ادامه بر سخنان مقام رهبری درباره تلاش آمریکا به تحمیل نظر خود بر ایران طی مذاکرات هسته ای و توفیق به انجام این کار در برخی از مراحل مذاکره اشاره کرد.

خبرگزاری «آی ویتتس نیوز» نیز در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری به نقل از وی نوشت: مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.

۱۳۹۴/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...