نسخه چاپی

نهایی نشدن افزایش 6 درصدی نرخ شیر خام

مدیر عامل اتحادیه دامداران كشور گفت: پیشنهاد 6 درصد افزایش قیمت محصولات لبنی مشروط بر افزایش صد تومانی نرخ شیر خام نهایی نشده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا عزیزالهی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در خصوص افزایش خرید شیر خام اظهار داشت: طی جلساتی که با انجمن صنایع لبنی کشور پیشنهاد 6 درصدی افزایش قیمت محصولات لبنی مشروط بر افزایش صد تومانی نرخ شیر خام ارائه شده که تاکنون توافق کتبی دراین زمینه صورت نگرفته وپس از ارائه به ستاد تنظیم بازار این نرخ انجام شود.

وی افزود: درواقع کارخانجات با وجود کاهش قدرت خرید مردم تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند و به همین خاطر دولت بایستی این صنعت را از ابتدا تا مصرف مورد حمایت مستقیم برای قرار دهد تا صنعت گاوی کشور حفظ شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور اظهار داشت: خرید شیر خام بر نرخ پایین  موجب حذف دامداران از چرخه تولید خواهد شد که در این صورت دیگر صنایع نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند و از سویی دولت تنها می‌تواند با حمایت خود از این مشکلات جلوگیری کند.

عزیز الهی در خصوص یارانه دولت به تولید کنندگان گفت: در حال حاضر دولت منابع و امکانات لازم برای پرداخت یارانه به این صنعت را ندارد که همین امر موجب عدم ورود دولت و اختلافاتی بین صنایع و دامداران شده است

وی تصریح کرد: بنابراین دامداران را قانع کرده‌ایم تا افزایش قیمت در دو مرحله صورت بگیرد زیرا عدم استفاده مردم از لبنیات مشکلات وامراضی را در آینده برای آنها به وجود خواهد آورد که به صلاح کشور نیست.

۱۳۹۴/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...