نسخه چاپی

چرا مذاكرات با آمریكا ممنوع است؟

عکس خبري -چرا مذاكرات با آمريكا ممنوع است؟

محاسبات ملت ما نشان می دهد مذاكره با آمریكا نه تنها فایده‌ای ندارد بلكه مضراتی هم دارد. اولین زیان آن مخدوش كردن "برند" مبارزه با استكبار جهانی است كه بیش از 3 دهه ملت‌های جهان را متوجه ایران و اسلام كرده است.

محمدكاظم انبارلويي- به گزارش نما ،هركس كه در نيم قرن اخير رفتار آمريكايي‌ها را عليه ملت ايران رصد كرده باشد مي‌فهمد كه اين رفتار به شدت خصمانه است. ذره‌اي در رفتار آمريكايي‌ها دوستي و مودت و همزيستي مسالمت‌آميز بر اساس قواعد و مقررات بين‌المللي در ارتباط با دولت‌هاي نيم قرن اخير در ايران و نيز با ملت ديده نمي‌شود. موقعيت سوق الجيشي ايران و نيز منابع و معادن عظيم در اين كشور و نقش ايران در معادلات منطقه‌اي و جهاني طوري است كه آمريكايي‌ها به حكومتي صد درصد وابسته به خود در تهران رضايت مي‌دهند و اندكي نافرماني از راهبردهاي خود را برنمي‌تابند.

چنين نظامي در دوران پهلوي دوم براي آنها مطلوب بود اما ملت به يمن رهبري امام خميني(ره) و فداكاري علما و مراجع و جوانان سلحشور اين سرزمين آن را به زير كشيدند. از پيروزي انقلاب اسلامي در 22 بهمن 57 تاكنون آمريكايي‌ها لحظه‌اي از خصومت‌ورزي عليه ملت و دولت ايران فروگذار نكردند. آنها از ابتدا حكومت جمهوري اسلامي ايران را به رسميت نشناختند و تاكنون هم نمي‌شناسند.
اگر گفتگو و جستجويي هم بوده بيشتر براي نفوذ و اثرگذاري روي محاسبات دولت‌هاي قانوني و مشروع در ايران بوده است. هر كسي اندك هوش سياسي داشته باشد مي‌فهمد آمريكا در "برجام" و مذاكرات با ايران دنبال چيست؟
محاسبات ملت ما نشان مي دهد مذاكره با آمريكا نه تنها فايده‌اي ندارد بلكه مضراتي هم دارد. اولين زيان آن مخدوش كردن "برند" مبارزه با استكبار جهاني است كه بيش از 3 دهه ملت‌هاي جهان را متوجه ايران و اسلام كرده است. مردم جهان بدانند ملت ايران و اسلام عزيز و قرآن كريم مبارزه با استكبار جهاني را يك اصل مي‌دانند و رهبران روحاني به‌ويژه امام و رهبري لحظه‌اي از اين تكليف الهي غفلت نكرده و نمي‌كنند. دومين زياني كه دارد اين است كه آنها از موضع كبر و غرور حاضر نيستند ذره‌اي از مواضع خود عقب بنشينند و هيچ تعهدي را حتي اگر امضا كرده باشند، نمي‌پذيرند.نمونه آن در جريان گروگان‌گيري جاسوسخانه آمريكا در تهران بود. قرار بود به محض آزادي گروگان‌ها پول‌هاي بلوكه شده ايران در آمريكا و ثروت غارت شده شاه به غرب به ايران برگردد كه تا به امروز يك "سنت" آن برنگشته است.
سومين زيان آن اين است كه ما بر اساس تعهد اسلامي و انساني مقيد به اجراي تعهدات هستيم و به آن عمل مي كنيم اما چون طرف هيچ تعهدي ندارد بنابراين مذاكرات يكسويه، يك طرفه و صد در صد به زيان ماست و اگر هم گاهي به تعهد خود عمل مي‌كنند صرفا براي طراحي يك دام براي اجراي نقشه‌هاي ظالمانه و فريبنده است.
برخي بر اين گمان هستند "برجام" فصل جديدي از مناسبات ما با آمريكا و غرب مي‌گشايد، لذا نبايد هر حرفي را زد و هر عملي را انجام داد. اينان فكر مي‌كنند ما با برجام به سمت تشنج‌زدايي با آمريكا پيش مي‌رويم. اين تصور صد در صد غلط است. همين تصور را برخي در زمان امام(ره) داشتند، فكر مي‌كردند با پذيرش قطعنامه 598 ما به سمت عادي‌سازي با غرب و رفع تشنج پيش مي‌رويم.
در حالي‌كه امام (ره) چنين تحليلي نداشتند. در همان بيانيه پذيرش قطعنامه ادبيات امام عليه نظام سلطه و آمريكا تندتر از شرايط قبل از پذيرش بود. امام(ره) از واژگاني عليه آمريكا و نظام سلطه استفاده كردند كه در طول حيات مبارزاتي خود سابقه نداشت. قاعدتاً امام (ره) بر اساس «نبايد هر حرفي را زد و هر عملي را انجام داد» نبايد آن عبارات آشتي‌ناپذير را عليه آمريكا و صدام و تبهكاران منطقه نظير فهد مي‌گفتند اما امام هيچ ترديدي در اعلام آن مواضع صريح و آشكار نكردند.
به فاصله كمي، تحليل امام (ره) درست از آب درآمد. صدام و منافقين علي‌رغم پذيرش قطعنامه به تجاوز مجدد به خاك ايران اقدام كردند كه در عمليات مرصاد، ملت ايران پاسخ اين تجاوز را دادند. در سال 67 ضربه‌اي به منافقين خورد كه در طول حيات ننگين خيانت آنان به ملت هرگز نخورده بودند. امروز نيز همان زبان امام(ره) در كام رهبري مي‌پيچد و ايشان اندكي ترديد در ادامه مبارزه و اصالت مبارزه با سران كفر و شرك و نفاق عالم به خودشان راه نمي‌دهند.
رهبر انقلاب ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروي دريايي سپاه، كساني كه در مورد مذاكره با آمريكا دچار سهل‌انگاري و سهل‌انديشي هستند را مورد خطاب قرار داده و با آن به احتجاج پرداختند و هشدار دادند: «فصل مهمي از فعاليت‌هاي دشمن اين است كه محاسبات مسئولين را تغيير و افكار انقلابي و ديني مردم را دستكاري كند.»
به همين دليل محكم، مذاكرات با آمريكا ممنوع است. ايشان تاكيد كردند؛ «دانشگاهها، نيروهاي مسلح بيدار و پاي كارند و از اين جهت نگراني ندارم.»
واقعيت اين است نه تنها دانشگاهها و نيروهاي مسلح بيدار و پاي كار هستند بلكه مردم به‌ويژه جوانان هم پاي كار هستند. اكنون با فاجعه منا يك بغض در گلوي ملت ايران عليه آمريكا به صورت فشرده وجود دارد و منتظر پاسخ تند، خشن و سخت به دشمن هستند. كافي است رهبري اراده كنند، خواهند ديد ميليونها جوان با لبيك به فرمانده كل قوا، آنها را كه خواب آمريكا را در ايران مي‌بينند بيدار خواهند كرد و درسي به دشمن خواهند داد كه ديگر با زبان گستاخي و دشمني با ملت سخن نگويند.


۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...