نسخه چاپی

رابطه شیعه و سنی با تفرقه‌اندازی خراب نمی‌شود

مهربانی، وحدت و اتحاد موضوعی بود كه دیشب در خندوانه با حضور مهمانانی از سیستان و بلوچستان مطرح شد.

به گزارش نما، اهالی استان سیستان و بلوچستان شب گذشته میهمان خندوانه بودند و شادی برنامه را نیز به خود اختصاص دادند.

جوان ابتدا درباره وحدت بین ما و مردم مذهب تسنن گفت: هیچ کس نمی‌تواند با تفرقه انداختن رابطه بین مارا خراب کند، چراکه اسلام دین و مکتبمان است.

وی در ادامه بعد از یک تنفس رسانه‌ای از برابری زن و مرد و الزام باهم بودن آن‌ها در همه جای دنیا گفت و بعد حمیرا ریگی‌، فرماندار شهرستان قصرقند را دعوت کرد.

در آغاز گفتگو این بانو همه حاضران را با توصیفات خود به شهر های مختلف استان بلوچستان برد و پس از آن صحبت از آشپزی و غذاهای این نواحی شد.

بزقورمه، بریانی و ... از غذاهای این منطقه هستند که آن قدر درباره آن‌ها صحبت شد که جوان اعلام کرد خندوانه به برنامه آشپزی تبدیل شده است و بعد از این اوصاف هم خانم ریگی از خاطرات و اتفاقاتی که برای او به عنوان بخشدار افتاده است، تعریف کرد.

وی همچنین سیستان و بلوچستان را ایران کوچک خطاب کرد و حس وطن‌دوستی قوی را از ویژگی‌های این استان برشمرد؛ علاوه بر این فصل تابستان را برای سفر به این محل پیشنهاد کرد، چرا که گویا در گرمای ۴۰ درجه نواحی مختلف آن‌جا در این فصل ۲۰ درجه بیشتر نیست.

بعد از این، فرد دیگری به نام حسین رئیسی که بازنشسته جهاد کشاورزی و از جانبازان این خطه بود، روی صندلی سبز خندوانه نشست و در بخشی از گفتگو اسم باستانی و تاریخی بلوچستان را که «موکورال» بود را یادآوری کرد.

رامبد جوان هم پس از این از همه حاضران که ۳۱ ساعت در راه بودند و با حضورشان فضایی بی‌سابقه را در خندوانه ساختند، تشکر کرد و بعد از آن جناب‌خان وارد شد و با دیدن لباس هماهنگ مهمانان پرسید: یعنی همه این‌ها یک نفرند؟ !و برای لحظاتی رامبد را هم گم کرد!

در ادامه جناب‌خان بحثی را مطرح کرد که سرانجام به موضوع زیرمیزی و رشوه رسید، اتفاقی که او از وجود آن بی‌خبر بوده است؛ در همین حین سردار آزمون به او زنگ زد و جناب‌خان در جواب عنوان کرد که او را بین تیاگو سیلوا و داوید لوییز گذاشته است.

در انتها جوان بازهم به ضرورت و ریشه وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی اشاره و خاطرنشان کرد که دین و مذهب برای نزدیک شدن دل آدم‌ها و مهربانی با هم است و پیامبر ما هم پیام‌آور همین محبت و مهر بودند... .

و پس از اجرای موسیقی محلی گروهی از این مهمانان برنامه با یادآوری و آرزوی صبر برای داغ‌دیدگان فاجعه منا به پایان رسید.

شاد باشید.

۱۳۹۴/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...