نسخه چاپی

شكست «ائتلاف حمله به ایران» در رژیم صهیونیستی

شگفتی تحلیلگران از تحولات سیاسی همگرایانه در رژیم صهیونیستی و تشكیل ائتلاف گسترده در این رژیم دیری نپایید و حزب اصلی متحد دولت، از ائتلاف تازه تأسیس خارج شد. این امر تأثیرات مهمی هم بر عرصه داخلی این رژیم و هم بر گمانه زنی های موجود برای حمله احتمالی به ایران بر جای می گذارد.

شگفتی تحلیلگران از تحولات سیاسی همگرایانه در رژیم صهیونیستی و تشکیل ائتلاف گسترده در این رژیم دیری نپایید و حزب اصلی متحد دولت، از ائتلاف تازه تأسیس خارج شد. این امر تأثیرات مهمی هم بر عرصه داخلی این رژیم و هم بر گمانه زنی های موجود برای حمله احتمالی به ایران بر جای می گذارد.

به گزارش «تابناک»، رسانه های رژیم صهونیستی روز گذشته از خروج حزب «کادیما» از دولت ائتلافی این رژیم خبر داده اند. به گزارش این رسانه ها، «شائول موفاز»، رهبر حزب کادیما در جمع اعضای این حزب، خروج از دولت ائتلافی را اعلام کرده است.

حزب کادیما، پیش از پیوستن به دولت «بنیامین نتانیاهو» در ماه مه سال جاری، مهمترین حزب مخالف دولت اسرائیل به شمار می رفت. اما پیوستن این حزب به دولت نتانیاهو، موجب شد ناظران از تشکیل بزرگترین دولت ائتلافی در این رژیم سخن به میان آورند.

از همان زمان، فضای رسانه ای و تحلیلی غرب و به ویژه خود رژیم صهیونیستی به این سمت و سو رفت که تشکیل ائتلاف مذکور را به عنوان گامی به سوی آماده سازی این رژیم جهت حمله به تأسیسات هسته ای ایران معرفی کنند.

بر این اساس، خط تحلیلی غالب چنین بود که با موفقیت نتانیاهو در جذب مهمترین حزب مخالف خود به دولت و ایجاد اتحاد میان نیروهای سیاسی داخلی، از این پس تمام هم و غم این رژیم بر مسائل خارجی و به ویژه مسئله ایران متمرکز خواهد بود. این امر به ویژه از آن جهت اهمیت می یافت که موفاز به موضع گیری های گاه و بیگاه خود علیه حمله احتمالی به ایران شهره بود.

با این حال، از همان نیز برخی از تحلیلگران بی طرف، بر این نکته تأکید داشتند که ورود کادیما به دولت ائتلافی اسرائیل، بیش از آنکه به مسئله ایران مرتبط باشد، به کشمکش ها و چالش های داخلی خود این رژیم مربوط است. در حقیقت، خواسته های موفاز از نتانیاهو که عمدتاً ماهیتی داخلی داشت نیز تأییدکننده این امر بود.

اکنون نیز دلیلی که برای خروج کادیما از دولت ائتلافی اسرائیل ذکر شده، دلیلی داخلی است. گفته می شود این حزب به دلیل اختلاف نظر با نتانیاهو بر سر لغو قانون معافیت یهودیان افراطی و اسرائیلی های عرب تبار از خدمت اجباری، از دولت خارج شده است. یکی از شروط کادیما از ابتدای ورودش به دولت، لغو قانون مذکور بود؛ اما نتانیاهو به واسطه مخالفت احزاب مذهبی تندرو، از این امر خودداری کرد.

اما نکته جالب تر اینکه در زمان پیوستن کادیما به دولت نتانیاهو، این خبر در صدر اخبار رسانه های مختلف غربی قرار گرفت؛ اما اکنون خروج این حزب، بازتاب چندانی در این رسانه ها نیافته است. به عنوان مثال، «بی. بی. سی» تنها به انتشار خبری کوتاه در یک بخش فرعی سایت خود اکتفا کرده است. این خود شاهد دیگری بر این امر است که گمانه زنی های پیشین، تنها تلاش برای فضاسازی علیه ایران بوده است.

۱۳۹۱/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...