نسخه چاپی

دومین نوجوان شیعه عربستانی در آستانه اعدام

عکس خبري -دومين نوجوان شيعه عربستاني در آستانه اعدام

یك موسسه بین المللی دفاع از حقوق بشر اعلام كرد، دومین جوان شیعه 17 ساله بازداشت شده در عربستان، با مجازات اعدام روبرو است.

به گزارش نما به نقل از العالم، این موسسه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد دادگاهی در عربستان سعودی هفته گذشته "داوود مرهون" را به دلیل شرکت در اعتراضات تقریبا سه سال پیش شکل گرفته علیه دولت به اعدام با شمشیر محکوم کرد.
خبرگزاری "رویترز" خاطرنشان کرد، قبل از مرهون یک جوان شیعه دیگر به نام "علی النمر" به دلیل شرکت در تظاهرات تقریبا سه سال پیش به اعدام با شمشیر و به دار آویخته شدن محکوم شده است.

 شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار برقراری دمکراسی و مساوات در حقوق در منطقه شیعه نشین در شرق عربستان شدند.

موضوع علی النمر نگرانی محافل بین الملل را  با خود به همراه داشت و باعث شد تا فرانسه از عربستان بخواهد او را به دلیل کم سن و سال بودن در هنگام بازداشت اعدام نکند.

موسسه مزبور سه شنبه گذشته با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: با طی شدن تمامی راههای قانونی هر لحظه ممکن است این دو نوجوان بدون اطلاع قبلی خانواده هایشان اعدام شوند.

ریبریف افزود: علیرغم نگرانی های موجود در مورد عادلانه نبودن محاکمه این دو نوجوان، این احتمال وجود دارد که دو نوجوان یاد شده اعدام شوند هر چند جلسات محاکمه آنها بطور محرمانه و بدون حضور وکلای دفاع ایشان انجام گرفت و از دستیابی وکیل دفاع به اطلاعات در جلسه دادگاه استیناف جلوگیری به عمل آمد.

سخنگوی وزارت دادگستری سعودی تا کنون هیچگونه توضیحی ارائه نداده است.

عربستان سعودی انتقادهای شکل گرفته علیه نظام قضایی خود را مردود می داند، و مدعی است که محاکمه ها عادلانه انجام گرفته است.

۱۳۹۴/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...