نسخه چاپی

در پیاده‌روی چطور بیشترین میزان كالری را بسوزانید

به گزارش نما - ایرنا نوشت: نتیجه یک مطالعه تایید می دهد که تغییر متناوب سرعت در پیاده روی موجب سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن می شود.

پیاده روی روزانه اثرات مثبت زیادی بر سلامتی دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که پیاده روی طولانی علاوه بر منفعت هایی که برای سلامت قلب و سوخت و ساز بدن دارد، می تواند به اندازه دویدن سودمند باشد.

تنها ضعف فیزیولوژیکی پیاده روی را می توان ناکارآمدی این ورزش در چربی سوزی قابل توجه در بدن دانست، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که تغییر سرعت در پیاده روی های روزانه موجب سوختن کالری بیشتر می شود.
براساس پژوهش محققان دانشگاه ایالت اوهایو که نخستین بررسی تاثیر متابولیکی حاصل از تغییر سرعت در پیاده روی است، ورزشکارانی که در یک دوره پیاده روی سرعت گام های خود را تغییر می دهند، 20 درصد کالری بیشتر در قیاس با افرادی می سوزانند که با سرعت ثابت راه می روند.
به گفته محققان، اندازه گیری ارزش متابولیکی تغییر سرعت در پیاده روی بسیار مهم است زیرا مردم روی تردمیل زندگی نمی کنند و با سرعت های ثابت راه نمی روند.
مطالعه محققان نشان می دهد که با تغییر سرعت گام ها، نتیجه بخشی پیاده روی به اندازه قابل توجهی افزایش می یابد.به واقع کاهش و افزایش سرعت در قیاس با ثابت بودن سرعت در پیاده روی، مستلزم انرژی بیشتر است و علاوه بر این، تسریع روند تغییر سرعت، تاثیر مضاعفی را در سوختن کالری می گذارد.
بنا بر یافته های محققان، آغاز و توقف پیاده روی می تواند بالغ بر هشت درصد انرژی مصرفی ما در طول یک روز عادی را به خود اختصاص دهد. به عبارت دیگر، تغییر سرعت پیاده روی انرژی بیشتری را می طلبد.
نتیجه این مطالعه می تواند دستاوردهایی برای حوزه درمان فیزیکی و توانبخشی داشته باشد. نتایج این مطالعه هفته جاری در مجله Biology Letters منتشر شد.

۱۳۹۴/۷/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...