نسخه چاپی

تا دو روز مانده به انتخابات هم فرصت هست نا امید نیستم

بنده معتقدم تا دو روز مانده به انتخابات هم فرصت برای همگرایی بیشتر هست و نا امید نیستیم. نسبت به عملكرد وحدت شكنان منتقد هستم

342_901.jpgبه گزارش نمانیوز، حبيب الله عسگراولادي عضو هيات داوري جبهه متحد اصولگرايان و رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفت و گوي اختصاصي با "شما" ضمن تحليل آخرين آرايش سياسي اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم،نكات جديد و قابل توجهي پيرامون وحدت مجموعه اصولگرايان مطرح كرد،متن اين گفت و گو را پيش رو داريد:

* حمايت صريح حضرات آيات مهدوي كني و يزدي از فهرست نهايي جبهه متحد اصولگرايان رخدادي منحصر بفرد و براي برخي دور از انتظار بود. حضرتعالي علت اين رخداد را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
البته اين حمايت ريشه در يك فرايند طولاني مدت دارد و براي درك علت صدور، بايد به سير تاريخي صدور آن توجه كرد. زماني كه دو جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم و روحانیت مبارز تهران چندی پیش با انتشار بیانیه 8 ماده‌ای منشور اصولگرایی گروه‌ها، افراد و جریان‌های اصولگرایی را دعوت به همگرایی و وحدت کردند؛ آغاز اين مسير بود. مقطعي كه ما در حزب موتلفه اسلامي و جبهه پيروان خط امام و رهبري بلافاصله به آن لبيك گفتيم و ديگر احزاب و شخصيت هاي اصولگرا نيز به آن پاسخ مثبت دادند. منشور اصولگرايي بر پایبندی بر مبنای انقلاب اسلامی و نیز اصول لایتغیر نظام اسلامی پا‌فشاری داشت.
از آن تاريخ اصولگرايان تلاش كردند تا با يك ساز و كار وحدت آفرين در زير سقف گفتگو و يك فضاي صميمي با رها كردن تعصبات تشكيلاتي و چشم پوشي از سلايق گروهي به ضرورت امروز جامعه كه وحدت اصولگرايان بود، دست يابند. با الطاف الهي اين تلاشها ثمر داد و به فهرستي رسيديم كه خوشبختانه جامعتين اين فهرست را تاييد كردند. اين تاييد در حقيقت تاييد همت در همگرايي و وحدت و تاييد خرد جمعي اصولگرايان است.
ضروري است از نقش ويژه دو آيت حق در وحدت اصولگرايان به عنوان يكي از نمايندگان جبهه متحد اصولگرايان تشكر و قدرداني كنم. در اين مسير اين دو چهره برجسته ملي دخالت در ساز و كار انتخاب نامزدها نكردند و تعيين مصاديق را به جمع واگذار كردند . اما با سرانگشت هدايت اخلاقي و سياسي آنها و تعيين چارچوب ها و مرزهاي گفتمان اصولگرايي به اجماع هدايت مي شديم و در نقاط اختلاف ميان اضلاع اصولگرايي رهنمود آنان راهگشا مي گرديد.
آنچه امروز حاصل شده است دومين تجربه فرايند اجماع سازي جمعي از نخبگان اصولگرا است كه نمايانگر هنر مهارت در اجماع سازي است. زيرا نخبگان حاضر در اين جبهه هر كدام داراي انديشه خاص خود بودند و سلايق متفاوتي داشتند كه رسيدن به يك نقطه مشترك را دشوار نشان مي داد. هنر جامعتين تسهيل فرايند اجماع سازي نخبگان براي تصميم سازي در سطح ملي بود كه نياز به ارج نهادن دارد.

* شما از وحدت به عنوان ضرورت جامعه امروز نام برديد؛ در حالي كه برخي معتقدند كه در رقابت انتخاباتي چنين ضرورتي خالي از وجه است.
بايد توجه كنيد كه امروز جامعه ما در ميانه يك نبرد نرم با نظام سلطه است. در نبرد نرم دشمن هدف اصليش ايجاد اختلاف و انشقاق و انشعاب است و پاسخ اين ترفند دشمن اجماع سازي و وحدت است. همين مهم باعث گرديد كه رهبر معظم انقلاب مدتي قبل از آغاز فتنه 88 با يك دور انديشي شعار "وحدت ملي و انسجام اسلامي" را به عنوان نياز كشور اعلام نمايند.
اگرچه رقابت لازمه يك انتخابات پرشور است اما تعدد و تشتت در فهرست ها موجب افزايش انشقاق در جامعه و دلزدگي مردم مي شود و برخلاف ادعاي برخي كه تعدد فهرست ها را مفيد براي افزايش حضور مردم مي دانند، معتقدم وجود چندين فهرست منتسب به يك ديدگاه موجب دلزدگي و كاسته شدن از آرا خواهد شد.
اگر جغرافياي نبرد با دشمن را به خوبي در برابر چشم داشته باشيم؛ در خواهيم يافت كه وحدت اصولگرايان يك نياز ملي براي شرايط امروز ما و تير خلاصي بر فتنه آفريني هاي دشمن است.

* با تمام تلاشهايي كه شده است و فهرست اصلي اصولگرايان با حضور سلايق مختلف شكل گرفته است؛ امروز شاهد چندين فهرست موازي با آن هستيم. آيا مي توان به بهبود وضع فعلي اميد داشت؟
- بنده معتقدم تا دو روز مانده به انتخابات هم فرصت براي همگرايي بيشتر هست و نا اميد نيستيم. من از تمامي كساني كه در تشخيص وظيفه خود موفق عمل كردند و به تبعيت از دو تشكيلات روحاني و حجت آور ما به جبهه متحد اصولگرايي پيوستند به سهم خود تشكر دارم و نسبت به عملكرد وحدت شكنان منتقد هستم. اما با توجه به نظر جامعتين كه حمايت خود را منحصر به فهرست جبهه متحد اصولگرايان كردند و تصريح كردند كه ما در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فقط از این فهرست حمایت می‌کنیم؛ و با توجه به سخنان آيت الله مهدوي كني در حاشيه مراسم بزرگداشت شهيد محلاتي كه از تداوم اميد ايشان به پيوستن ديگر اصولگرايان باقيمانده به جمع اصولگرايان وحدت كرده خبر مي داد، اميد به تشكيل يك ائتلاف بزرگتر ميان اصولگرايان بيشتر مي شود.

* فهرست اصولگرايان از منظر حضرتعالي داراي چه مزيت هايي است؟
اين فهرست بر مبناي بررسي صلاحيت هاي فردي ، مديريتي و مقبوليت نامزدها تنظيم گرديده است. از همين جهت حائز نكات مثبت فراواني است كه من به چند مورد آن اشاره مي كنم. به عنوان نمونه در فهرست شهر تهران بخش عمده داراي سوابق مديريت و قانونگذاري در سطوح ارشد سه قوه هستند. از سوي ديگر جوانگرايي را در كنار تجربه ديده است. نزديك به يك سوم اين فهرست نسبت به دوره گذشته تغيير كرده است و از استعدادها و ظرفيتهاي نخبگان خارج از مجلس غفلت نشده است. از مزيت هاي اين فهرست مواضع شفاف اعضاي آن نسبت به فتنه و انحراف است.
بخش عمده اي از اعضاي اين فهرست سوابق جهاد و ايثارگري در مبارزه با رژيم ستمشاهي و حضور در جبهه هاي حق عليه باطل دارند كه نشانگر حضور آنها تا پاي جان براي تامين منافع ملي و اقدام بهنگام آنها در لحظه ضرورت است كه مي تواند موجب اطمينان براي ايفاي دقيق وظايف نمايندگي با شجاعت باشد. نكات متعدد ديگري هم هست كه در جزوات تبليغي با دقت بيشتر و مصداقي خواهد آمد. در فهرست ديگر شهرها نيز شرايط مشابهي به چشم مي خورد. خدا را شاكريم كه اين فهرست توانسته است نظر بزرگان ديني ما را تامين كند و مستظهر به تاييد دانشمندان اسلامي و علما است.

* انتشار هفته نامه شما همزمان با آغاز رقابتهاي انتخاباتي است. براي ورود به فضاي تبليغات چه توصيه هايي داريد؟
در رقابت بايد همه نامزدها به ياد داشته باشند كه حريف و رقيب اصلي ما آمريكا و اسرائيل است كه در تلاش براي القاي تحريم است تا پايه جمهوريت نظام را مورد هجمه قرار دهد و پشتوانه مردمي نظام را كمرنگ جلوه دهد. از اين رو بايد دقت كرد كه رقابت در انتخابات نفي و حذف ديگران نيست؛ نامزدها بايد به دنبال اثبات شايستگي هاي خود و معرفي برنامه هاي خود باشند.
وظيفه اصلي براي همه تلاش جهت حضور حداكثري در پاي صندوق راي است. اين موضوع اصلي است و انتخاب مصاديق نسبت به آن فرعي تر است. البته گام دوم انتخاب اصلح است و در اين مسير بايد حداكثر تلاشمان به حضور نيروهاي مفيد و موثر در مجلس شوراي اسلامي باشد.
نكته ديگر آنكه هوشيار باشيم كه دشمن مي خواهد رقابت را به سمت تخاصم ببرد. از منظر اسلامي انتخابات فرصتي براي يك آزمون الهي براي بر عهده گرفتن مسئوليتي جهت خدمت به مردم است. با اين نگاه حضور در انتخابات به معناي فرصت دادن به مردم براي انتخاب خادم خود است و ميزان راي مردم است. راي مردم فارغ از اينكه به چه كسي راي مي دهند مورد احترام و اعتماد است و پس از آنكه حرفهايمان را زديم و در معرض راي مردم قرار گرفتيم، به نتيجه انتخابات فارغ از انتخاب شونده بايد احترام بگذاريم. اگر راي دادند از اعتمادشان سپاسگذار باشيم و اگر راي ندادند، منتخب مردم را نماينده خود بدانيم.
اما قرائت دشمن از انتخابات تبديل تفاوت به تضاد، تضاد به تخاصم و بهره گرفتن از تخاصم براي فروپاشي نظام است. همه ما بايد هوشيار و بصيرت داشته باشيم و در خط دشمن عمل نكنيم. دشمن براي مقابله با كشورهاي داراي دموكراسي كه در برابر او بوده اند؛ مدلهاي متفاوت را آزموده است و از تجربه آن براي مقابله هاي آينده استفاده مي كند. براندازي هاي مخملي و مدلهاي گرجستاني، قزاقستاني، لبناني و اخيرا مدل روسي از اين دست موارد هستند. معتقدم دشمن هيچگاه مدلهاي آزموده را مجددا استفاده نمي كنند و بخصوص مدل براندازي 88 در ايران كه به سد بصيرت مردم برخورد كرد، تكرار نمي شود. بايد مراقب مدل براندازي جديد دشمن در تلاشش براي فتنه آفريني آينده بود. نامزدهاي انتخابات بايد مراقب باشند تا فريب حيله هاي دشمن را براي ايجاد فتنه جديد نخورند؛ زيرا بي شك اين تلاش نيز با شكست مواجه خواهد شد زيرا در ايران به لطف الهي شكاف حاكميت و ملت نداريم. آنچنان كه يكي از راهپيمايان حماسه 22 بهمن امسال به زيبايي بر روي كاغذي نوشته بود ما 100 درصديم. با اين وصف اگر افرادي در انتخابات آينده در زمين دشمن بازي كنند سرانجامي بدتر از فريب خوردگان 88 خواهند داشت.

۱۳۹۰/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...