نسخه چاپی

قول بیمه ها به وزیر بهداشت عملی نشد/۳۰۰۰ میلیارد تومان بدهی

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: اگر بیمه ها معوقات خود را به موقع پرداخت نكنند، به طور قطع در اجرای برنامه های حوزه سلامت مشكلاتی ایجاد می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی درباره میزان بودجه طرح تحول نظام سلامت در سال آینده افزود: این بودجه در قالب ۱۰ درصد هدفمندی یارانه هاست که قرار است در سال ۹۵ هم استمرار داشته باشد و این اعتبار در اختیار این برنامه و ستاد اجرای طرح تحول نظام سلامت قرار گیرد.

وی گفت: همین طور یک درصد ارزش افزوده، دیگر بخش تامین کننده بودجه طرح تحول نظام سلامت است که با مصوبه مجلس قانونی شده است و این نیز بخشی از اعتبارات است که این برنامه ها را تامین خواهد کرد.

رئیس ستاد طرح تحول نظام سلامت درباره میزان جذب اعتبارات مالی این طرح در سال جاری با بیان اینکه هنوز سال به اتمام نرسیده است افزود: بخشی از اعتبارات تامین شده است و در مقداری از تخصیص ها یعنی در وصول اعتبارات به دلیل محدودیت های دولت برای تامین نقدینگی عقب هستیم.

وی اضافه کرد:‌ ما هم دچار این کمبودها هستیم ولی بسیار امیدواریم با کمک دولت بتوانیم به موقع تخصیص هایمان را دریافت کنیم.

آقاجانی گفت: در اجرای جدی برنامه های طرح تحول سلامت و استمرار آن مصمم هستیم تا هیچ خلل و نقصانی در آن اتفاق نیافتد.

وی با بیان اینکه تامین به موقع مالی بسیار اهمیت دارد افزود: هم بودجه هایی که دولت تخصیص می دهد و هم اعتباراتی که از طریق سازمان‌های بیمه گر باید به مراکز درمانی ما برسد اهمیت دارد که عمده اعتبارات، اعتباراتی است که سازمان‌های بیمه گر به عنوان هزینه خدمات به بیمارستان‌ها پرداخت می کنند.

معاون وزیر بهداشت همچنین در خصوص وعده بیمه ها به وزیر بهداشت درباره پرداخت معوقات خود تا پایان شهریور، گفت: هنوز این وعده محقق نشده و همچنان امیدواریم.

وی افزود: هنوز بیش از ۶ ماه بین ارائه خدمت تا دریافت هزینه فاصله داریم.

آقاجانی معوقات بیمه ها به نظام سلامت را بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان قطعی شده معوقات است البته رقم کلی مطالبات بیش از این است ولی با آن مطالباتی که در حال حاضر وعده اش رسیده است و باید پرداخت می کردند بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: همچنان چشم انتظار اجرای وعده بیمه ها هستیم.

۱۳۹۴/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...