نسخه چاپی

استاندارد ملی سنگ در كشور تدوین شود

عکس خبري -استاندارد ملي سنگ در كشور تدوين شود

فرماندار محلات گفت: استاندارد سنگ تزئینی كشور تدوین شود چرا كه با این اقدام ارزش افزوده بیشتری عاید كشور شده و بازارهای جهانی را تسخیر می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیدمحسن سجادی ظهر در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی محلات و نیم ور اظهار داشت احداث این نمایشگاه 85 روز به طول انجامید و از ویژگی‎های منحصر به فرد این نمایشگاه این است که این نمایشگاه نخستین پروژه نمایشگاهی کشور است که 6 میلیارد تومان هزینه صرف احداث ان شده است.

وی افزود: این نمایشگاه دارای ویژگی‌های خاصی مانند قرار گرفتن در مرکزی کشور و راه‌های مواصلاتی است که امکان تردد خودروهای سنگین را دارد، ماشین آلات حوزه سنگ و معدن نیز به نمایش گذاشته شده است.

فرماندار محلات تصریح کرد: این نمایشگاه در جوار استان‌های اصفهان و لرستان و قم قرار دارد که دارای معادن غنی سنگ بوده و حرفه‌ای ترین نیروهای اسنانی در این حوزه را در اختیار دارد.

سجادی بیان کرد: وجود کارخانجات فراوری سنگ با تکنولوژی روز در این شهرستان از ویژگی‌های این شهرستان است، 250 واحد فراوری سنگ مشغول به فعالیت بوده که 25 واحد آنها به تکنولوژی روز مجهز هستند با ارائه تسهیلات روند نوسازی تجهیزات دیگر واحدها نیز به سطح هایتک برسد.

وی بیان داشت: استفاده از ماشین آلات مجهز برای استخراج و فراوری سنگ در محلات و نیم‌ور است، مراکز علمی و آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص این صنعت در این شهرستان وجود دارد که از جمله آنها مرکز علمی-کاربردی، دانشگاه آزاد، مراکز فنی و حرفه‌ای، مرکز تحقیقات سنگ جهاد دانشگاهی و واحد خوشه سنگ است.

فرماندار محلات عنوان کرد: وجود تشکل‌های قوی انجمن سنگ و معدنکاران و جامعه معدنکاران استان این صنعت را رو به رونق برده است، با توجه به مزیت‌های قابل توجه نمایشگاه سنگ محلات باید نمایشگاه‌های سنگ تجمیع شود و در این نمایشگاه به عنوان نمایشگاه بین المللی جمع شود.

وی ادامه داد: استاندارد سنگ تزئینی کشور تدوین شود چراکه با این اقدام ارزش افزوده بیشتری عاید کشور شده و بازارهای جهانی را تسخیر می‌کنیم، ایجاد تشکل صادراتی منسجم و قوی که بتواند در بحث بازاریابی در حوزه سنگ و فراوری فعال باشد دولت در زمینه بازاریابی می‌تواند موثر باشد.

۱۳۹۴/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...