نسخه چاپی

واردكننده میلیاردی، بی‌سواد از آب درآمد!

نشست تخصصی مدیران اجرایی گمركات سراسر كشور كه با حضور دكتر كرباسیان رئیس كل گمرك ایران برگزار شد یك حاشیه هم داشت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري صداوسيما ، در اين نشست از يك واردكننده ميلياردي دعوت شده بود تا درباره  با نحوه تجارت خود توضيحاتي بدهد.

وي گفت: اهل يكي از روستاهاي ايلام هستم، بي‌سوادم ،به لحاظ مالي چيزي ندارم و كارت بازرگاني دريافت كرده‌ام كه آنها كار كنند! اين شخص كه از سوي دفتر بازرسي و مديريت عملكرد گمرك به اين نشست دعوت شده بود در ادامه به اين موضوع اشاره كرد كه براي يك لقمه نان و با واسطه اين كار را انجام داده است و اصلا نمي داند كه چه مقداري واردات و چه كالاهايي با اين كارت انجام شده است! بنابراين گزارش، عملكرد اين فرد در نشست ياد شده با استفاده از اطلاعات سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزي رصد شد و گزارش هاي دريافتي نشان داد كه وي در مدت 6 ماه به ميزان 82 ميليارد تومان واردات به كشور داشته و يك هزار و 250 اظهارنامه وارداتي به نام كارت بازرگاني وي به گمركات سراسر كشور اظهار شده است. همچنين مشخص شد كه وي به 25 نفر جهت ترخيص كالاهايش وكالت داده كه عمده واردات او لوازم يدكي، مواد غذايي، لوازم آرايشي و لوازم التحرير بوده است.

كرباسيان رييس كل گمرك ايران با اشاره به وضعيت اين فرد گفت: اين فقط يك نمونه از مشكلاتي است كه گمرك با صدور كارت‌هاي بازرگاني يكبار مصرف با آن مواجه است.

۱۳۹۴/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...